Dimensiunile inconștienței

Șoferul care a decimat familia preoților Mihoc era beat și avea 103 km/h în curbă



Ce mai rămas din mașina în care se aflau preoții Mihoc
Ce mai rămas din mașina în care se aflau preoții Mihoc

Tragedia rutieră din ziua de 25 decembrie 2010, soldată cu decesul a patru oameni, nu a fost deloc o întâmplare. Aceasta este una dintre concluziile care se poate trage după ce poliția a finalizat cercetările din dosar, cercetări care scot în evidență inconștiența crasă a șoferului în vârstă de 20 de ani care a provocat tragedia. Beat, fără experiență în condus, acesta gonea pe șoseaua acoperită cu mâzgă, având mai mult de 100 de kilometri la oră la intrarea într-o curbă periculoasă.
La trei luni și jumătate de la accidentul în care și-au pierdut viața venerabilul părinte George Mihoc, în vârstă de 69 de ani, soția acestuia, Elena Mihoc, de 67 de ani, fiul acestora în vârstă de 27 de ani, preotul Vasile Mihoc, paroh în satul Plopeni, și dascălul acestuia, Dănuț Maftei, în vârstă de 17 ani, ofițerii Serviciului de Poliție Rutieră au finalizat cercetările din dosar. Expertiza de specialitate a fost finalizată, la fel și contraexpertizele în cazul alcoolemiei, declarațiile martorilor au fost depuse și ele la dosar, iar concluzia este clară: Constantin Grădinaru, în vârstă de 20 de ani, șoferul care s-a izbit în autoturismul Fiat Panda în care se aflau cei patru, poartă exclusiv vina producerii accidentului.
Șoferul avea o concentrație de alcool de 1,10 la mie
Reamintim că accidentul s-a produs pe DN 29, la ieșirea din satul Plopeni, la aproximativ trei kilometri de intrarea în Suceava. Nu era încă ora 8.00, iar tânărul în vârstă de 20 de ani, din Dumbrăveni, la volanul unui autoturism Saab, venea spre municipiul reședință de județ. Cursa acestuia s-a oprit într-o curbă la dreapta, mașina scăpată de sub control intrând pe sens opus și lovind cu o violență extremă Fiatul în care se aflau cei patru oameni ai bisericii.
Elementele noi față de cele cunoscute imediat după accident sunt legate de concluziile expertizei de specialitate, cea care lămurește cum s-a produs accidentul.
Primul element important este legat de starea de ebrietate a șoferului. Concentrația de alcool reținută în culpa sa este de 1,10 grame per litru alcool în sânge, ceea ce coincide cu o stare avansată de ebrietate.
A abordat o curbă cu 103 kilometri pe oră, pe drumul acoperit cu mâzgă
Expertiza mai arată că șoferul circula cu viteză cu mult peste cea legală (accidentul s-a produs pe raza satului Plopeni, unde limita maximă admisă este de 50 de kilometri la oră) și nu a redus-o suficient nici la intrarea în curbă. Conform calculelor experților, în momentul în care a intrat în curbă șoferul avea 103 kilometri la oră. În aceste condiții de viteză excesivă, pe carosabilul umed, mașina a intrat în derapaj, fără ca șoferul să mai poată face mare lucru. Autoturismul Saab condus de tânărul de 20 de ani a „ratat” în ultimul moment o altă mașină din sens opus, dar a lovit-o pe cea care venea din spate, autoturismul Fiat Panda al preoților Mihoc, care mergeau spre biserica din Plopeni, la slujba de Crăciun.
Șoferul nu intra în derapaj, în condiții de viteză legală
Impactul dintre cele două mașini, de o violență extremă, a aruncat în spate mașina Fiat pe o distanță de aproximativ de zece metri, până într-un grad de la marginea drumului. Cu o mașină de un gabarit mult mai redus decât bolidul care i-a izbit, cele patru victime nu au avut nici o șansă de supraviețuire, pasagerii din față murind pe loc, iar cei doi din spate, striviți de fiarele mașinii, decedând în scurt timp la spital, având leziuni incompatibile cu viața.
Din concluzia expertizei mai reiese că lui George Mihoc, șoferul mașinii Fiat, nu i se poate reține nici o culpă în producerea accidentului. Foarte important, expertiza de specialitate mai stabilește că în condiții de rulaj cu viteza legală, șoferul de 20 de ani nu ar mai fi intrat în derapajul care a declanșat tragedia.
Văzut de un martor cum gonea nebunește, cu 500 de metri înainte de accident
Relevantă privind inconștiența șoferului este și declarația unui martor, care, aflat la volanul unei mașini, fusese depășit de Constantin Grădinaru. Martorul a relatat că șoferul în vârstă de 20 de ani gonea nebunește, apreciind că acesta avea în jur de 130-150 de kilometri la oră. La aproximativ 500 de metri după ce a fost depășit, martorul avea să ajungă la locul accidentului și să vadă imagini de coșmar, cu cei patru oameni striviți în autoturismul Fiat Panda.
În următoarele zile, dosarul care vizează acest cumplit accident va ajunge pe masa unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Suceava, cu propunere de trimitere în judecată pentru comiterea infracțiunii de ucidere din culpă. Dacă își va urma cursul firesc, în câteva luni dosarul va fi trimis de procuror în instanță, iar magistrații de aici vor stabili pedeapsa pentru șoferul de 20 de ani.
Rămâne de văzut care va fi aceasta, în condițiile în care, în ultima perioadă, numeroase accidente mortale, provocate de șoferi băuți, s-au soldat doar cu condamnări la închisoare cu suspendare.


La intrarea în curba șoferul avea, conform expertizei, 103 kilometri la ora
La intrarea în curba șoferul avea, conform expertizei, 103 kilometri la ora
Ce mai rămas din mașina în care se aflau preoții Mihoc
Ce mai rămas din mașina în care se aflau preoții Mihoc