Gerul năprasnic care s-a abătut asupra județului de o săptămână pune mari probleme șoferilor, mulți fiind nevoiți să-și lase mașinile în parcări, deoarece la prima oră a dimineții nu le pot porni. Cum cel mai adesea problemele pleacă de la baterii, vânzările la acest produs au crescut foarte mult, singurii mulțumiți fiind cei care le comercializează.
Ieri, în jurul prânzului, sediul „Baterii Rombat”, în cartierul George Enescu din municipiul Suceava, era înconjurat de mașinile șoferilor veniți să-și încarce bateriile ori să-și achiziționeze altele noi. Aglomerația este deja o obișnuită pentru angajații unității, care reușesc să facă cu greu față cererilor privind încărcările de acumulatori.
„Vânzările sunt foarte mari, cam de 10.000 de lei pe zi. De când s-a instalat gerul, vindem cu 50% mai mult decât de obicei, la fel a fost și în perioada din decembrie când a fost mai frig. În ceea ce privește încărcările, cred că e o creștere de peste 70%, unii trebuie să aștepte și câte trei zile ca să-și ia bateria”, ne-a declarat Constantin Cojocaru, economist la Rombat.
El a declarat că acumulatorii au prețuri cuprinse între 140 de lei (în cazul celor de 35 de amperi, folosiți la mașini de capacitate mică, gen Matiz sau Tico), și 315-320 de lei, la acumulatorii de 110 amperi, pentru mașinile de teren.
În privința bateriilor pentru Dacia Logan, acestea au prețuri care pleacă de la 175-180 de lei, în cazul vehiculelor pe benzină, și de la 220 de lei, la mașinile diesel.
În ceea ce privește o încărcare, tarifele variază între 15 și 40 de lei, funcție de locul din care au fost achiziționate bateriile, vechime sau capacitate.
Vânzări duble
Aceleași vânzări foarte mari se înregistrează și la TehnoDinamic Suceava.
„Vânzările aproape că s-au dublat de când este foarte frig, la toate felurile de baterii, atât cele românești, cât și cele de import”, ne-a declarat un reprezentant al magazinului, precizând că acumulatorii costă între 150 de lei și 600 de lei, funcție de producător și putere. În mai toate cazurile, bateriile au o garanție de doi ani.
Specialiștii din domeniu ne-au explicat că în condițiile temperaturilor extreme din ultimele zile, mașinile pot să nu pornească din cauze multiple, nu puține fiind cazurile când bateriile erau în perfectă stare de funcționare, dar cu toate acestea vehiculele nu putea fi pornite, după ce bujii sau alte componente pur și simplu au cedat.