Măsuri suplimentare

Șoferii, protejați de „Zidul Morții” cu benzi rezonatoare


,

Benzile rezonatoare amplasate de ieri la intrarea dinspre Gura Humorului, locul în care s-au petrecut cele doua accidente soldate cu patru morți
Benzile rezonatoare amplasate de ieri la intrarea dinspre Gura Humorului, locul în care s-au petrecut cele doua accidente soldate cu patru morți

Primele măsuri suplimentare de evitare a unor noi accidente la pilonul șoselei de centură ridicat în mijlocul DN 17, la intrarea în Suceava dinspre Gura Humorului, au fost puse în practică ieri, când au fost montate benzi rezonatoare pe sensul dinspre Gura Humorului spre Suceava. Prefectul Sucevei, Florin Sinescu, a explicat că înainte de a se ajunge la viitorul sens giratoriu de la intersecția șoselei de centură a Sucevei cu DN 17 au fost montate trei seturi de câte șase benzi rezonatoare, la o distanță de 25 de metri unul de celălalt. Lucrarea a fost începută ieri dimineață, iar până după-amiază a fost finalizată.
Prefectul mai a spus că tot ieri, pe sensul de circulație dinspre Gura Humorului spre Suceava, în zona cu semnalizări rutiere verticale, au fost montate și lămpi cu lumini intermitente.
„Sperăm că aceste benzi vor contribui la evitarea unor incidente pe viitor”, a spus Florin Sinescu.
Alte măsuri propuse: sensuri separate, iluminat public
Pe de altă parte, el a amintit că Prefectura a trimis Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale o schiță de proiect pentru separarea prin scuaruri cu parapeți a sensurilor de circulație de pe DN 17, la intrarea în sensul giratoriu, atât dinspre Suceava, cât și dinspre Gura Humorului. „Noi, tehnic, am identificat soluțiile care ar putea să facă obiectul modificării soluției propuse de proiectant. Aceste propuneri vor fi analizate de specialiști și în funcție de fondurile existente se va lua o decizie cu privire la punerea lor în practică”, a mai spus Sinescu.
Prefectul a mai amintit că proiectul pentru creșterea siguranței circulației rutiere în zona acestui sens giratoriu presupune și montarea unui sistem public de iluminat.
Maluri de nisip pentru protecție în caz de impact
Viorel Laicu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, a declarat ieri pentru Monitorul de Suceava că deși drumul este în șantier din anul 2008, iar semnalizarea zonei intră în responsabilitatea firmei executante, SC CF Iași, s-a luat decizia acționării urgente cu aceste benzi rezonatoare, cu bani din fondurile companiei de drumuri naționale.
„Chiar dacă zona a tot fost semnalizată, se pare că nu a fost suficient, astfel că am luat aceste noi măsuri suplimentare de siguranță, în regim de urgență. Totodată, intenționăm să protejăm pilonul și cu maluri de nisip, ca protecție suplimentară în caz de impact”, a declarat Viorel Laicu.
Firma executantă a fost amendată pentru că nu a înălțat o serie de indicatoare
Reamintim că nu mai departe de luna decembrie 2013 Poliția Rutieră a amendat firma care răspunde de șantierul din zonă cu 3.360 de lei. Măsura de sancționare a fost luată pentru nereguli la întreținerea și amenajarea semnalizării. Mai exact, Poliția Rutieră a cerut înălțarea unor indicatoare de presemnalizare, măsură care nu a fost pusă în aplicare.
Conform proiectului, în zonă se va amenaja un sens giratoriu, lucrare ce trebuia finalizată de multă vreme, însă a fost abandonată la jumătate. Nici deschiderea amenajării rutiere nu este însă o soluție cu mult mai fericită în condițiile în care intrarea în sensul giratoriu dinspre Gura Humorului nu va fi prevăzută într-un unghi mai larg.
Tragediile au avut în prim plan viteza neadaptată la condițiile de drum
După ce, în noiembrie 2012, trei oameni care se aflau în cabina unui camion au murit striviți de zidul de pe DN 17, o nouă tragedie, petrecută săptămâna trecută, pe 3 ianuarie, soldată cu decesul unui tânăr de 21 de ani, a declanșat o adevărată problemă națională legată de „Zidul Morții”.
Trebuie spus că în ambele cazuri accidentele s-au petrecut în condiții de vizibilitate foarte redusă, iar datele de anchetă indică că șoferii circulau cu viteză neadaptată la condițiile de trafic. În ceea ce privește accidentul cu trei morți din noiembrie 2012, după cum Monitorul de Suceava a prezentat în exclusivitate în ediția de ieri, expertiza de specialitate dispusă în dosar a stabilit că șoferul rula cu viteză mult prea mare (82-84 de kilometri la oră înainte de a frâna) și cu camionul supraîncărcat.


Benzile rezonatoare amplasate de ieri la intrarea dinspre Gura Humorului, locul în care s-au petrecut cele doua accidente soldate cu patru morți
Benzile rezonatoare amplasate de ieri la intrarea dinspre Gura Humorului, locul în care s-au petrecut cele doua accidente soldate cu patru morți
Benzile rezonatoare amplasate de ieri la intrarea dinspre Gura Humorului, locul în care s-au petrecut cele doua accidente soldate cu patru morți
Benzile rezonatoare amplasate de ieri la intrarea dinspre Gura Humorului, locul în care s-au petrecut cele doua accidente soldate cu patru morți


Recomandări

Centura de la Gura Humorului a primit joi votul consilierilor județeni pentru studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici

„Am insistat foarte mult la guvern să nu se taie de la finanțare varianta ocolitoare de la Gura Humorului”, a declarat Gheorghe Șoldan
„Am insistat foarte mult la guvern să nu se taie de la finanțare varianta ocolitoare de la Gura Humorului”, a declarat Gheorghe Șoldan

Centura de la Gura Humorului a primit joi votul consilierilor județeni pentru studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici

Un șofer care a acroșat fatal o bătrână și a fugit, în boxa acuzaților alături de doi complici care l-ar fi ajutat să șteargă urmele accidentului