Modificare

Șoferii pot străbate cu viteză mai mare localitățile de pe DN 2



Șoferii pot străbate cu viteză mai mare localitățile de pe DN 2
Șoferii pot străbate cu viteză mai mare localitățile de pe DN 2

– Încă de la intrarea în Suceava dinspre Iași și până la Siret, pe anumite porțiuni de drum de pe raza comunelor și satelor au fost montate indicatoare care permit rularea cu 60, 70 sau chiar 80 de kilometri la oră
– În schimb, în afara localităților, unde sunt curbe periculoase, s-au montat indicatoare pentru reducerea vitezei de la 100 până la 80 sau chiar 60 de kilometri la oră
Cea mai mare parte a localităților din județul Suceava tranzitate de DN2 pot fi străbătute de șoferi cu viteze mai mari decât limita prevăzută în mod normal pe porțiunile de drum din sectorul intravilan. După ce au făcut un studiu, agenții Serviciului de Poliție Rutieră Suceava, ajutați de lucrătorii de la Drumuri Naționale, au schimbat regimul de viteză în mare parte dintre comunele și satele care sunt străbătute de acest drum, pe unele porțiuni fiind permisă rularea cu 60, 70 sau chiar 80 de kilometri la oră. Concomitent însă s-a luat și decizia de limitare a vitezei pe unele porțiuni din afara localităților, unde curbele periculoase nu permit rularea în siguranță deplină cu 100 de kilometri la oră.
– 10 km/h în plus în majoritatea localităților
Încă de la intrarea în Suceava dinspre Iași, în localitățile Drăgușeni și Oniceni au fost montate indicatoare care permit rularea cu 60 de km/h. Doar în centrul celor două localități, unde sunt trecerile de pietoni sau intersecțiile cu drumurile județene, viteza maximă admisă a rămas de 50 km/h. În localitatea Roșiori, unde datorită drumului foarte bun adesea radarele surprind șoferi care dezvoltă viteze ce depășesc cu mult 100 de kilometri la oră, s-a dispus o viteză maximă admisă de 60 de km/h pe toată porțiunea. Deși ies din localitate, șoferii nu pot apăsa pedala de accelerație, la ieșirea din Roșiori, pe o porțiune din afara localității, datorită unei curbe periculoase, fiind impusă aceeași viteză de pe raza localității. Și pe raza localităților Vadu Moldovei și Spătărești este permisă rularea cu viteza de 60 de km/h, restricțiile apărând doar pe porțiuni mici din zona trecerilor de pietoni. „După intersecția cu DJ 208 E, în extravilan, de la Vadu Moldovei spre Spătărești, zonă în care, datorită accidentelor grave petrecute des, era permisă rularea legală cu doar 50 de km/h, am hotărât să mărim viteza de rulare până la 70 km/h”, a ținut să precizeze comisarul șef Laurențiu Hermeniuc, șeful Biroului de Poliție Rutieră Suceava. De precizat că până la intrarea în Fălticeni, și apoi mai departe spre Bunești, pe unde se putea circula conform legislației rutiere cu 100 de km/h, datorită succesiunii unor curbe au fost impuse câteva restricții de viteză de 60, respectiv 80 de kilometri la oră. Pe porțiunea de drum care străbate Buneștiul, datorită șoselei mai strânse și a numărului mai mare de pietoni, s-a hotărât să se păstreze viteza de 50 de km/h, revenindu-se la 60 de kilometri la oră în localitate abia la Cumpărătura. „La ieșirea din Cumpărătura spre zona de extravilan, pe o porțiune de aproximativ un kilometru, am acceptat să permitem rularea cu o viteză de 80 de km/h”, a explicat comisarul șef. După tranzitarea municipiului Suceava, în continuarea DN 2, pe raza localităților Dănila, Grănicești și Bălcăuți se poate circula cu 60 de km/h, existând o porțiune, din dreptul intrării în localitatea Romănești, unde se poate circula legal și cu 70 de kilometri la oră. Și pe acest tronson pot fi întâlnite scurte porțiuni, de maximum un kilometru, pe care, datorită aglomerației mai mari, șoferii trebuie să le străbată doar cu 50 de km/h.
– „Pe DN2 sunt condiții pentru a se circula cu viteză”
Comisarul șef Laurențiu Hermeniuc a ținut să sublinieze că aceste modificări ale regimului de viteză au fost făcute în urma unor studii realizate pe parcursul lunii martie a acestui an, fiind pe deplin justificate după părerea sa. „Unii s-ar putea declara dezamăgiți că am restricționat viteza în afara localităților, însă am făcut-o pe porțiuni foarte reduse, numai în curbele cu viteza de proiectare sub viteza drumului. Altfel spus, viteza permisă în mod normal în afara localității este periculoasă în aceste zone. De exemplu, dacă intrăm într-o curbă cu o viteză mai mare decât viteza pentru care curba a fost proiectată, în cel mai bun caz riscăm să simțim un disconfort legat de stabilitatea mașinii, și, cu cât viteza este mai mare, chiar să pierdem controlul asupra volanului”, a explicat comisarul șef. În toate zonele în care a fost schimbat regimul de viteză au fost montate indicatoare, ele fiind dispuse în trafic de aproximativ două luni de zile. „Am făcut aceste modificări pe DN 2, unde valorile de trafic sunt cele mai mari și unde sunt condiții pentru a se circula cu viteză. În viitor, este posibil să ne orientăm și către alte drumuri naționale”, a concluzionat Hermeniuc.



Recomandări

Tânăr de 23 de ani, înregistrat de radar cu 152 de km/h în localitate, pe o porțiune pe care circulau și copii

Tânăr de 23 de ani, înregistrat de radar cu 152 de km/h în localitate, pe o porțiune pe care circulau și copii
Tânăr de 23 de ani, înregistrat de radar cu 152 de km/h în localitate, pe o porțiune pe care circulau și copii

40 de camere cu radar vor fi montate pe drumurile naționale care străbat și Suceava. Șoferii nu vor scăpa de amendă dacă reduc viteza doar unde este radar