Șoferii vehiculelor grele au fost implicați, de la începutul anului, în accidente cumplite, care au dus la moartea a opt oameni, parte dintre ei oameni nevinovați, care s-au aflat în fața coloșilor scăpați de sub control. Statisticile mai arată că toate cele cinci accidente grave, soldate cu opt decedați, s-au produs pe DN 17, drumul de la ieșirea din Suceava spre Ardeal. De altfel, DN 17 se află de ani de zile pe primul loc în topul șoselelor pe care s-au produs cele mai multe accidente grave, iar în 2013, cel puțin până acum, lucrurile stau la fel.
Șirul unor tragedii cumplite
Din păcate, dacă în anii trecuți autotrenurile erau implicate rar în accidente grave, în 2013 lucrurile s-au schimbat radical.
Astfel, în martie 2013, pe DN 17, la ieșirea din Pojorâta spre Câmpulung Moldovenesc, un autotren încărcat cu lemn, condus de un șofer din Piatra Neamț, s-a răsturnat într-o curbă periculoasă, conducătorul auto pierzându-și viața.
A urmat, pe 16 aprilie, un accident în urma căruia un tânăr în vârstă de 24 de ani a murit în condiții groaznice. Pe DN 17, pe serpentinele dintre Ilișești și Păltinoasa, tânărul de 24 de ani, care conducea o mașină pentru transportul înghețatei, a fost strivit de materialul lemnos căzut dintr-un autotren care venea din sens opus și care a fost scăpat de sub control de șofer, un bărbat din Dorna Arini.
O altă viață complet nevinovată, a unui pieton, fost pierdută o lună mai târziu, la mijlocul lunii mai, pe DN 17, la ieșirea din Gura Humorului spre Câmpulung Moldovenesc. Un șofer în vârstă de 35 de ani, din comuna Vama, aflat la volanul unui tir, a pierdut controlul asupra direcției de mers și a accidentat mortal un localnic în vârstă de 49 de ani, care se deplasa pe acostament.
A urmat, pe 31 mai, cea mai cumplită tragedie rutieră din ultimii ani. Pe DN 17, la Prisaca Dornei, un tir cu cherestea, scăpat de sub control, s-a răsturnat într-o gospodărie. Au murit striviți sub lemne un localnic și fiica sa în vârstă de 21 de ani, care se aflau în curte, într-un leagăn, și cei doi tineri care se aflau în autotren.
Un al cincilea grav accident a fost înregistrat la finele lunii trecute, la Valea Putnei. Două autotrenuri, unul încărcat cu ciment și unul cu piatră cubică, s-au izbit violent după ce ambii șoferi au efectuat depășiri neregulamentare. În urma impactului un bărbat din Botoșani, pasager într-unul din tiruri, a murit. De asemenea, cei doi șoferi ai vehiculelor grele și încă un pasager au fost răniți grav.
Toate cele cinci accidente grave mai sus amintite s-au produs doar din culpa șoferilor vehiculelor grele.
Autorățile spun că au sporit numărul de controale printre transportatori
Subcomisarul Petrică Jucan, șeful Serviciului Rutier Suceava, a precizat că, având în vedere acest șir de accidente grave în care au fost implicate autovehicule grele în ultimele luni, s-au organizat mai multe acțiuni de control privind transportatorii de mărfuri, fiind aplicate zeci de amenzi.
Pe de altă parte, și echipele de control cu cântar ale Direcției Județene de Drumuri și Poduri din cadrul Consiliului Județean Suceava au avut un grafic de control sporit în ultimele luni. Conform unei situații statistice, de la începutul lunii august, 70 de agenți economici au încasat amenzi în valoare de peste 530.000 de lei, pentru vehicule grele care erau supraîncărcate. Depășirea greutății maxime admise a fost una dintre cauzele a cel puțin două dintre tragediile din acest an.
De asemenea, cu atribuții directe de control în ceea ce privește transportatorii este și Inspectoratul de Stat pentru Control în Transportul Rutier (ISCTR). Activitatea de control a ISCTR Suceava nu a fost prezentată încă niciodată în mass-media, iar inspectorii instituției sunt foarte puțin vizibili în trafic.
Îngrijorător
Șoferii de tir au provocat accidente cu opt morți de la începutul acestui an
