Prevederi

Șoferi puși cu botul pe labe de polițiști



Șoferi puși cu botul pe labe de polițiști
Șoferi puși cu botul pe labe de polițiști

– Odată cu intrarea în vigoare a Noului Cod Rutier se preconizează că numărul permiselor de conducere suspendate va crește exploziv, ceea ce va duce la o adevărată coadă la reexaminări
– Conform Noului Cod Rutier, șoferii care acumulează 15 puncte de penalizare și li se suspendă permisul de conducere vor trebui să susțină un nou examen care să le dea dreptul de a mai circula la volan pe drumurile publice
Fără permis și reexaminați. De asta vor avea parte șoferii suceveni tot mai des odată cu intrarea în vigoare a Noului Cod Rutier. Astfel, pentru o serie de greșeli grave săvârșite în trafic, șoferii vor trebui să susțină un examen pentru verificarea cunoașterii regulilor rutiere, în caz contrar nemaiavând dreptul de a conduce pe drumurile publice. Vestea bună este că șoferii care sunt obișnuiți să încalce legislația rutieră vor avea timp să-și revizuiască atitudinea până în toamnă, mai precis până la 1 septembrie, când va intra în vigoare Noul Cod Rutier. Așa că, mâna pe carte și atenție în trafic.
Pe lângă introducerea în premieră a punctelor de penalizare pentru șoferii care fac greșeli în trafic, Noul Cod Rutier conține și un articol care va deveni, probabil, „visul urât” al conducătorilor auto. Este vorba despre prevederea care face trimitere la faptul că un șofer va trebui să susțină un test de verificare a cunoașterii regulilor de circulație, examen care va deveni obligatoriu pentru cei care săvârșesc o serie de greșeli și li se suspendă permisul. Astfel, potrivit articolului 91 din Noul Cod Rutier, „conducătorul de autovehicul sau tramvai trebuie să se prezinte, obligatoriu, conform convocării, pentru verificarea cunoașterii regulilor de circulație, în cazul în care săvârșește abaterile prevăzute la articolul 90 (alin. 3), articolul 91 (alin. 3), articolul 91 (indice 6) și adună un număr de 15 puncte de penalizare”. Totodată, „în cazul nepromovării testului de cunoaștere a regulilor de circulație, perioada de suspendare se prelungește până la promovarea testului”.
– 15 puncte de penalizare te duc direct în sala de examen
Trebuie spus faptul că, pentru a evita susținerea acestui test, de care depinde soarta permisului de conducere, un șofer este obligat să evite săvârșirea mai multor greșeli grave în trafic. Astfel, un șofer va trebui să se prezinte la susținerea testului dacă va depăși coloanele de vehicule oprite la culoarea roșie a semaforului sau la trecerile la nivel cu calea ferată, dacă nu va acorda prioritate de trecere pietonilor angajați în traversare regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate și semnalizate, aflați pe sensul de deplasare a autovehiculului sau tramvaiului, în cazul neacordării priorității de trecere vehiculelor care au acest drept, în cazul nerespectării semnificației culorii roșii a semaforului, la nerespectarea regulilor privind depășirea, dacă nu va respecta semnalele, indicațiile și dispozițiile polițistului rutier aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu, precum și dacă un șofer a comis un accident rutier și nu se prezintă imediat la unitatea de poliție pe raza căreia s-a produs accidentul, în vederea întocmirii documentelor de constatare. Testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație va fi susținut și în cazul în care șoferul nu respectă regulile privind prioritatea de trecere, depășirea sau trecerea la culoarea roșie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale, în cazul nerespectării regulilor de circulație instituite pe un anumit segment de drum public sau în cazul circulației pe sens opus, cu excepția cazurilor în care se efectuează regulamentar manevra de depășire. Totodată, la testul cu pricina vor fi „programați” și șoferii care sunt depistați conducând sub influența băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracțiune, cei care conduc vehiculul cu defecțiuni grave la sistemul de frânare sau la mecanismul de direcție, constatate de Poliția Rutieră împreună cu specialiștii Registrului Auto Român, șoferii care nu opresc la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune, precum și conducătorii auto care depășesc cu mai mult de 50 de kilometri pe oră viteza maximă admisă pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus. Pentru toate aceste abateri, polițiștii de la Rutieră vor aplica atât amenzi, în funcție de gravitatea faptei, dar vor suspenda și permisul respectivului șofer, pe o perioadă cuprinsă între o lună și trei luni, în funcție de perioada de timp în care acumulează cele 15 puncte de penalizare „buclucașe”. Trebuie precizat faptul că, potrivit Noului Cod Rutier, la acumularea a 15 puncte de penalizare, permisul de conducere va fi suspendat timp de o lună, acumularea a 15 puncte în mai puțin de un an de la ultima suspendare înseamnă 60 de zile de suspendare a permisului, pe când 90 de zile de suspendare a permisului de conducere sunt valabile doar la săvârșirea anumitor fapte în mai puțin de șase luni de la ultima suspendare de acest gen.
La fel ca înainte de Revoluție
„Știu că înainte de 1989 se mai organizau asemenea examene după ce Poliția Rutieră suspenda permisul de conducere unui șofer. Acum, încă nu am primit nimic oficial, dar organizarea unor asemenea examene, teste, trebuie gândită din timp și probabil că vom primi și metodologia de desfășurare a lor”, ne-a declarat șeful Serviciului Poliției Rutiere Suceava, comisarul șef Romeo Butnariu. El se așteaptă ca numărul reexaminărilor să fie destul de numeros, motiv pentru care apreciază că este nevoie și de o suplimentare de personal pentru a putea face față noilor cerințe.



Recomandări

Trei examinatori și șase instructori auto, trimiși în judecată pentru corupție generalizată pentru permise în ”era” post-Obreja

Trei examinatori și șase instructori auto, trimiși în judecată pentru corupție generalizată pentru permise în ”era” post-Obreja
Trei examinatori și șase instructori auto, trimiși în judecată pentru corupție generalizată pentru permise în ”era” post-Obreja