Smart are planuri îndrăznețe în plină criză economică. Subsidiara concernului Daimler intenționează să readucă pe linia de producție, modelul ForFour. Nu este un exemplu sau o tendință singulară, având în vedere orientarea clientelei spre modele mai ieftine.
„Cu toate că piața auto este în regres, vânzările mărcii noastre decurg conform planului. Mai mult decât atât, pe piața americană cererea de vehicule mici cu un consum moderat a luat avânt și trebuie să profităm de situația actuală, iar unica soluție este ori să creștem producția ori să aducem încă model pe piață”, spune un purtător de cuvânt.
Informația este confirmată și de câteva surse din interior, care declară că Daimler studiază posibilitatea reintroducerii în circuit a vechiului model ForFour. Un alt motiv care poate determina compania germană să repună în drepturi automobilul în două volume, este dorința de a consolida trendul ascendent din ultima vreme.
Un alt oficial, Rainer Schmückle, confirmă și el intenția de a reveni asupra proiectului ForFour, însă, potrivit acestuia, un model similar din noua generație ar putea fi produs și sub sigla Mercedes. Preluând modelul conaționalilor de la Volkswagen care pregătesc noua mașina de oraș botezată Up!, constructorul de automobile premium din Stuttgart poate valorifica la maxim experiența acumulată de Smart cu ForFour.
În aceste condiții, modelul Mercedes ar urma să joace locul versiunii premium în timp ce vehiculul Smart va putea fi considerat un model de buget. Lansat în 2004, modelul ForFour a fost comercializat doar până în 2006. Producția a fost întreruptă în același an pe data de 30 iunie.