Smart este una din cele trei rădăcini ale concernului Daimler. Este divizia de automobile mini care au împânzit Europa în anul 1997. Patima pentru mașina de numai 2,5 metri lungime s-a stins destul de repede. În 2003 vânzările au scăzut dramatic iar necazurile au început să vină unul după altul. Daimler raporta în 2006 pierderi de peste 4 miliarde de euro de pe urma acestui „bob” de mașină.
Cu toate că meșterii din spatele proiectului s-au chinuit din răsputeri să-l facă atractiv, Smart pierduse deja și ultima speranță de a reveni la gloria primilor ani. Dar în timp ce europenii i-au întors spatele, americanii au început să rezerve un loc pe lista de credite și pentru mașinuța de două locuri Smart ForTwo. Prețul tot mai mare al combustibililor i-a făcut pe yankei să pună altfel problema, să fie mai ponderați în ceea ce privește consumul.
Se pare că nu puțini sunt cei care au deschis ochii. Asta explică explozia de vânzări la micul Smart ForTwo care totalizează 25.000 de unități vândute pe piața americană.
Daimler anunță că deși livrările par să fie paralizate din cauza numărului foarte mare de cereri, iar producătorul incapabil să reducă perioada de livrare, oficialii mărcii susțin că pe stoc mai sunt încă 15.000 de bucăți gata să ia calea Americii.
În prezent, citadina se vinde printr-o rețea de dealeri ce numără doar 67 de concesionari din 74 cât a prevăzut concernul german. Debutul noului Smart ForTwo în Statele Unite a fost un succes extraordinar. Spre exemplu în California, ultimii clienți înscriși au de așteptat 12 luni până când le va sosi mult dorita mașină. Conform Daimler, numărul actual de comenzi asigură producția integrală pe următorii doi ani.