Skoda a avut cu ce să se laude la Geneva. Pe lângă versiunile de serie și linia de vehicule ecologice Greenline cunoscute încă din toamna anului trecut, familia de modele este împrospătată de apariția celei de a doua generații Superb. Nava amiral a gamei Skoda emite pretenții serioase în segmentul berlinelor din clasa D, oferind imaginea unui vehicul care tinde spre perfecțiunea detaliilor, fără compromisuri în privința spațiului interior și cu o dinamică impecabilă. Superb creează și impune noi standarde, apropiindu-se foarte mult de granița teritoriului premium. Îmbucurător este faptul că Superb nu mai este satelitul celebrului Passat deși, dacă ne gândim la motorizări și alte câteva componente mai mărunte, modelul cehesc este încă dependent de fratele teuton.
Cu un design complet nou, interior elegant și o platetă de motorizări diversă, Superb are foarte mari șanse de a dejuca planurile principalilor jucători Passat, Mondeo, Vectra, având în vedere că toți sunt acum pe picior de egalitate în privința confortului, spațiului, volumului pentru bagaje, dimensiuni exterioare.
Comparativ cu vechea generație, noua limuzină Skoda a crescut cu doar 4 centrimetri în lungime, măsurând acum 4.84 metri, și cu 5 centrimetri în lățime, până la 1.82 metri.
Notabilă este și capacitatea de încărcare a portbagajului, 565 de litri în standard, și care poate crește la 1670 de litri, când scaunele din spate sunt rabatate. Bună este și oferta de motorizări, compusă din șase agregate împărțite egal, trei benzină, trei diesel. Propulsia de bază este unitatea de 1.4 litri TSI de 125 cai putere, consum mediu 6,6 l/100 km, urmează 1.8 litri TSI de 160 CP consum mediu 7,6 l/100 km și puternicul 3.6 litri FSI V6 de 260 cai putere, consum peste 10,1 l/100 km. În dreptul motoarelor TDI, regăsim clasicul 1.9 litri de 105 CP consum 5,7 l/100 km și două unități de 2.0 litri common-rail de 140 cai putere, consum 5,9 l/100 km și 170 CP cu un consum de 6,0 l/100 km. Vor fi disponibile trei niveluri de echipare Comfort, Ambition și Elegance, cu dotări standard destul de bogate și opționale foarte interesante: dispozitiv de navigație cu hard-disk de 30 GB, sistemul inovativ AFS (Advanced Frontlight System faruri adaptive, cu tehnologie bi-xenon, sistemul inteligent de iluminare a drumului în funcție de viteza de deplasare), ASR (reglarea forței de tracțiune), la care se adaugă nelipsitele sisteme de siguranță activă ABS și ESP.