Škodase numără printre puținii producători europeni care își scot mai greu la pensie modelele de succes. Pentru a profita de reputația lor, cehii le-au făcut loc în gamă sub o denumire ușor schimbată, o fiabilitate recunoscută și un prețmai bun. Așa s-a născut Octavia Tour, model care astăzi este la a doua generație.
Disponibilă în două versiuni de caroserie, noua Octavia Tour vine cu un prețde bază de 11.496 euro cu TVA pentru modelul în 4 uși, în timp ce modelul Combi în 5 uși, cel dedicat familiștilor, are un prețde lansare de 12.559 euro cu TVA.
Până astăzi 1,5 milioane de europeni au optat pentru Octavia Tour, volum consemnat în aproape 7 ani de carieră.
Pe lângă preț, noua Octavia Tour are și alte câteva atuuri clare de partea sa. În primul rând, raportul preț/calitate, care a făcut și din precedenta generație un automobil dezirabil și de impact pentru un anumit segment de clienți. În al doilea rând, suportul tehnic, unul maturizat, care conferă o fiabilitate sporită după ce a servit primei serii Octavia Tour, ce numără câteva milioane de unități în întreaga lume.
Aspectul exterior rămâne unul plăcut datorită simplității sale, iar acesta este un avantaj în contextul în care piața este invadată de automobile care încearcă să surprindă prin neconvențional.
În ceea ce privește motorizările, noua Octavia Tour este disponibilă în România doar cu unități pe benzină. Sunt oferite două propulsoare de 1,4 litri, cu 80 CP, și 1,6 litri, cu 102 CP, ambele cuplate la o transmisie manuală cu 5 trepte. Motoarele îndeplinesc normele Euro 5.
Cea de-a doua generație Octavia Tour oferă un pachet de dotări standard bogat, ce include airbag-uri pentru șofer și pasager, ABS, servodirecție, închidere centralizată, oglinzi retrovizoare laterale reglabile electric, volan cu patru spițe și scaun șofer reglabil pe înălțime.
Oficialii Skoda consideră că noul model va cunoaște același succes la public ca și predecesorul său. Octavia Tour va cuceri piața prin designul și interiorul complet noi, precum și prin motorizările cu standard de emisii Euro 5.