Škoda reia ofensiva în clasa compactă cu o versiune revizuită în familia celor mai rapide modele Octavia. Cunoscute sub denumirea Octavia RS, ambele variante disponibile, sedan și combi, creează emoție și plăcere.
Cu un aspect proaspăt și contemporan ce preia toate ingredientele Octaviei Facelift, versiunile sport sunt un concurent serios, demn de luat în seamă ca alternativă în clasa compactă.
Partea de motorizare nu rezervă nici o surpriză, Škoda preferând să aducă mici optimizări doar variantei turbodiesel, care dispune, pe lângă tehnologia de injecție common-rail și de filtru de particule DPF, care îmbunătățește nivelul emisiilor.
Ca și până acum, clienții pot opta între propulsorul pe benzină TFSI de 2,0 litri și 200 CP și unul pe motorină TDI, tot de 2,0 litri, dar care dezvoltă 170 CP, resursele fiind transmise doar punții față. Motoarele îndeplinesc normele Euro 5 și pot fi cuplate la o transmisie manuală cu 6 trepte sau automată DSG cu dublu ambreiaj tot cu 6 trepte.
Configurația cu care modelele sport vin din fabrică indică o echipare bogată: funcția AQS – senzor de calitate a aerului pentru instalația Climatronic, servodirecție electromecanică, geamuri electrice, oglinzi laterale încălzite, plus opt sisteme de siguranță activă și patru airbaguri.
Exteriorul se individualizează prin prezența unui eleron și a jantelor Neptune de 18 inch care sporesc imaginea unui automobil cu valențe sportive declarate.
Noutățile aduse de Octavia vRS Facelift sunt concentrate în special la nivelul secțiunii față, unde regăsim blocuri optice adaptive cu xenon, spoiler revizuit estetic și o zonă de ventilare mai generoasă a motorului.
Ca o premieră, semnalăm apariția tehnologiei LED pentru iluminare pe timp de zi (oferită ca dotare standard), dispusă sub forma unei lamele integrate în bara de protecție frontală.
La interior, scaunele combină pielea fină cu materialul textil, în timp ce volanul, schimbătorul de viteze și frâna de mână sunt îmbrăcate în piele.
Mânere interioare cromate și pragurile ornate cu elemente din aluminiu sporesc identitatea sportivă a mașinii.