Skoda a câștigat încrederea și respectul a peste 630.000 de clienți din întreaga lume, numai în 2007. Mai bine de jumătate – peste 327.000, din cei care au ales marca cehă sunt vest-europeni.
Realizările reflectă doar o mică parte din ambițiile producătorului care dorește să arate că nu este doar o „extensie” a mărcii Volkswagen, ci un brand care inovează piața autoturismelor.
După lansarea unui model de nișă Roomster și a derivatului Roomster Scout, cehii au arătat că există încă zone neexplorate ce pot fi fructificate cu succes dacă produsul are un ambalaj cu personalitate.
Setea pentru nou și neobișnuit face ca Skoda să iasă în lume cu creații originale și pline de conținut. Joyster, ultimul pe lista conceptelor prezentate de Skoda, urmează să intre în producția de serie, modelul derivat din acest prototip fiind în curs de dezvoltare.
Construit pe aceeași platformă cu viitorul Polo și noua Fabia, autoturismul se va plasa în clasa subcompactelor, însă va deschide un nou segment de adresabilitate.
Joyster va fi primul coupe-break din lume cu o linie dinamică și proporții bine definite. Interiorul este creionat pe o tentă ușor sportivă și va putea găzdui patru persoane adulte pe scaune individuale. Cu dimensiuni mult mai mici decât ale versiunii hatchback Fabia (lungime 3.992 mm – lățime1642 mm – înălțime 1.498 mm) noul coupe-break vrea să aducă un aer proaspăt în clasa B.
Conceptul Joyster, prezentat în 2006 la Salonul Auto de la Paris, figura cu o caroserie compactă în trei uși, acoperiș panoramic și tracțiune față. Fiind considerat mai mult decât un automobil de nișă, acesta atrage atenția în special prin designul său dar și prin elementele secțiunii frontale și spate care nu se regăsesc la nici un model Skoda.
Ineditul coupe-break a fost creat în special pentru clienții tineri și în ciuda faptului că este cu aproape 400 de mm mai scurt, el va oferi același nivel de confort ca și Fabia.
Noul Joyster va fi echipat cu propulsoare TSI și TDI ce își vor face stagiul pe noua generație Ibiza. Motoarele pe benzină vor fi supraalimentate în timp ce agregatele turbo-diesel vor dispune de tehnologia de injecție common-rail.
Unitățile TSI vor dezvolta 120 și 140 de cai putere în timp ce unitățile TDI vor avea 80 și respectiv 105 cai putere. În gamă va fi inclus și un al cincilea motor de factură turbo-diesel care va figura pe versiunea de top, modelul sportiv RS. Potrivit ultimelor informații Skoda plănuiește să lanseze noul Joyster în anul 2010. Ineditul vehicul coupe-break are un preț de bază estimativ de circa 9.000 euro.