Škoda urmează să atace în forță piața mașinilor de familie cu Fabia Combi, unul din puținele automobile break din clasa B.
În toamna anului trecut, mai exact în luna septembrie, cehii au etalat formele plăcute ale proaspătului model ce au suscitat interesul publicului la Salonul Auto de la Frankfurt.
Fabia Combi continuă tradiția începută în 1999, anul lansării primei generații ce este pe cale să apună, lăsând loc următoarei serii ce își face deja încălzirea.
Versiunea break este mai voluminoasă și impunătoare decât modelul hatch lansat în aprilie anul curent în Europa, emanând un sentiment de maturitate ce lipsea primei generații.
Noua Fabia Combi cunoaște o creștere sensibilă a dimensiunilor, oferind acum un nivel sporit al confortului la interior. Cei mai câștigați sunt pasagerii din spate, ce au acum la dispoziție un spațiu de mișcare într-adevăr decent, dezvoltarea spațiului fiind posibilă ca urmare a măririi ampatamentului până la 2.46 metri.
Raportat la vechiul model, noua Fabia Combi măsoară 4.23 m lungime, 1.64 m lățime și 1.49 m înălțime adică este cu 7 milimetri mai lung și cu 46 milimetri mai înaltă.
Volumul portbagajului câștigă și el teren ajungând la 480 litri, cu 54 mai mult decât în trecut. Dacă se rabatează scaunele spate, capacitatea se extinde până la 1.460 litri, îndeajuns de mult pentru ca break-ul Fabia să devină noul lider al clasei.
Din punct de vedere estetic, partea frontală este comună modelelor Fabia Hatch și Roomster în timp ce spatele mașinii abordează pentru prima dată blocuri optice poziționate oblic.
Paleta de motoare este formată din trei unități diesel și trei pe benzină cu valori diverse, pretabile pentru a satisface cele mai exigente gusturi în materie de consum și dinamică. Gama benzinelor cuprinde versiunile 1.2 litri-70 CP, 1.4 litri-85 CP și 1.6 litri-105 CP. Propulsoarele TDI pe motorină au următoarele valori:1.4 litri-70 CP, 1.4 litri-80 CP și 1.9 litri-105 CP.
Fiecare motor este cuplat standard la transmisii manuale cu cinci trepte, cu excepția agregatului de 1.6L benzină, ce poate fi echipat (opțional) cu transmisia automată în șase rapoarte denumită Tiptronic.
Cel mai puternic rival pentru Skoda Fabia Combi va fi viitorul Renault Clio Break.