Skoda devine o marcă tot mai iubită în întreaga lume. Anul 2011 se dovedește prolific pentru brandul din Mlada Boleslav care și-a crescut vânzările la nivel mondial cu aproape 20%. Mai precis, cehii au livrat în primele șapte luni ale anului 523.200 autovehicule la nivel mondial, față de 437.300 autovehicule în aceiași perioadă a anului trecut. Totodată, Skoda a atins un nou record pentru luna iulie, cu 68.500 de unități vândute.
“Škoda rămâne pe linia de viteză,” a explicat Jürgen Stackmann, membru al consiliului de administrație Škoda, responsabil pentru vânzări și marketing. „Regiunile aflate în creștere, precum China, India, sau chiar Rusia, s-au dezvoltat excelent în luna iulie, așa cum o arată creșterile de două cifre înregistrate de marca Škoda. La fel, înregistrăm în continuare cifre mari de vânzare pentru gama noastră atractivă de modele, pe piețele stabile din Europa de Vest și de Est.”
Pe piața de proveniență, Cehia, Škoda a crescut peste tendința generală a pieței, înregistrând o creștere de 9,6 procente. În total au fost livrate clienților de aici 4.400 de autovehicule.
Marca a înregistrat, în luna iulie, un plus clar și în alte țări din Europa Centrală și de Est: în Ucraina, vânzările au crescut cu 54,8 procente. Rezultatele au crescut în Slovenia cu 9,3 procente, Polonia 3,7 procente, iar Croația cu 4,0 procente.
La fel și cifrele de vânzări din Europa de Vest au înregistrat o dezvoltare pozitivă.
Cu un plus de 24,0 procente, producătorul ceh de automobile a atins aici un volum de vânzări de 27.200 de unități. În acest context, Olanda a raportat un plus de 53,2 procente, iar Austria, un plus de 36,8 procente. Pe piața din Germania, Škoda a reușit să-și crească cota de piață, devenind cea mai populară marcă de import. În Belgia, vânzările au crescut cu 23,8 procente, în Franța cu 22,6 procente, iar în Elveția cu 13,2 procente.
Piețele din China, India și Rusia au crescut într-un ritm alert. În China, livrările Škoda au crescut cu 15,4 procente, ajungând la 17.800 unități în iulie. În Rusia, Škoda a obținut al treilea cel mai bun rezultat lunar, cu 6.100 de unități livrate și un plus de 22,7 procente. În India, Škoda a depășit vânzările de anul trecut cu 70,1 procente, înregistrând 2.300 de unități vândute până în prezent. Astfel, circa două treimi dintre clienții din India au decis în favoarea modelului Fabia.
Și pe alte piețe, din afara Europei, Škoda a raportat rezultate bune. În Australia, marca a atins, în iulie, al doilea cel mai bun rezultat lunar.
Livrările către clienți în iulie 2011: Octavia (29.400 autovehicule / + 22,7 %), Fabia (21.000 autovehicule / + 18,8 %), Superb (8.800 unități + 15,1 %), Yeti (5.300 autovehicule / +32,5 %), Roomster (2.900 unități / + 19,2 %).