Situațiile de urgență apărute în acest an în județul Suceava, în principal cele legate de inundații, nu au fost receptate în timp util la unele primării din cauză că faxurile nu funcționau, iar e-mailurile s-au citit cu întârziere. Aceasta este una dintre bilele negre scoase în evidență la prezentarea raportului de activitate al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, aferent anului 2010, raport prezentat ieri la sediul Prefecturii Suceava, în fața a numeroși reprezentanți ai primăriilor din județ și a personalului Inspectoratului pentru Situații de Urgență.
„Avem o problemă, din păcate la foarte multe unități administrativ-teritoriale din județ, adesea faxurile sunt închise și nu putem să comunicăm. Aceeași problemă este și cu buna funcționare a calculatoarelor, nu se citesc emailurile”, a spus subprefectul Angela Zarojanu, cu trimitere spre o parte din primarii aflați în sală. Declarația acesteia se referă la perioada inundațiilor din vara acestui an, când la mai multe primării avertizările meteorologice transmise prin fax sau prin e-mail nu au fost văzute de nimeni la momentul potrivit.
„Vă rog și în același timp vă solicit ca pe viitor să aveți grijă ca aceste instrumente de comunicare rapidă să fie folosite mai eficient, iar toate solicitările Comitetului Județean pentru Situații de Urgență să fie receptate la timp”, a fost mesajul subprefectului.
În cadrul aceleiași ședințe au fost trecute în reviste numeroasele situații de urgență extremă care au trebuit gestionate în acest an, concluzia fiind că per ansamblu autoritățile au intervenit profesionist pentru limitarea efectelor dezastrelor. Plusul cel mai important s-a îndreptat spre pompierii de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Suceava, a căror omniprezență în toate zonele în care era nevoie de ajutor nu a avut cum trece neobservată.