Asociația OvidiuRo lansează campania „Direct pentru Copii”, prin care propune un sistem de donații pe termen lung pentru educația copiilor săraci, bazat pe online banking, și reconsiderarea conceptului de implicare socială, potrivit unui comunicat remis, ieri, agenției MEDIAFAX.
Campania „Direct pentru Copii” se bazează pe online banking și folosește serviciul debit direct/plată recurentă/plată programată, o metodă simplă și ușor de folosit, prin care donația se face o singură dată, pe o perioadă mai lungă și are o frecvență lunară, potrivit inițiatorilor.
„Prin «Direct pentru Copii» recomandăm un sistem de donații pe termen lung, prin care contribuția socială devine o investiție în viitorul țării, și nu doar un simplu act de caritate”, spune Leslie Hawke, fondatoarea organizației neguvernamentale.
Inițiatorii campaniei precizează că suma va fi trimisă către asociație în mod automat, fără ca donatorul să fie nevoit să inițieze tranzacția în fiecare lună.
„Propunerea noastră pentru cei care cred că educația este singura șansă pentru copiii săraci, pentru ca ei să poată ieși din cercul vicios al sărăciei, este să doneze 50 de lei pe lună timp de un an. Acesta este costul tichetelor sociale pe care părinții copiilor din programul «Fiecare Copil în Grădiniță» le primesc lunar dacă își aduc copiii zilnic la grădiniță și dacă participă activ la activitățile cu copiii și alți părinți”, explică directorul executiv al asociației, Maria Gheorghiu.
Prin programul „Fiecare Copil în Grădiniță”, 1.400 de copii dezavantajați din 38 de grădinițe din 12 județe au șansa să învețe lucruri pe care nu le pot afla de la părinții lor, majoritatea lipsiți de educație. Rata medie a prezenței zilnice la grădiniță a copiilor din program a ajuns la 85 la sută, ceea ce înseamnă că aproape toți copiii frecventează zilnic grădinița – rezultat fără precedent în astfel de comunități.