Angajații de la Dacia Renault Pitești vor intra, în 24 martie, în greva generală, după ce a eșuat și ultima rundă de negocieri purtată, joi, de patronatul și sindicatul uzinei privind majorările salariale, a anunțat viceliderul sindical Ion Iordache, citat de corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit sursei citate, la discuțiile de joi patronatul nu a mai înaintat o altă ofertă de creștere salarială, după cea făcută cu două zile în urmă, care viza o majorare cu 118 lei, în condițiile în care sindicaliștii au cerut o creștere salarială de 550 de lei, în două tranșe: 350 de lei începînd cu 1 ianuarie 2008 și 200 de lei începînd cu 1 iunie.
„Am început discuțiile de la oferta de 118 lei, inacceptabilă. Nu au venit cu o altă ofertă și practic nu am avut ce să mai discutăm. Este clar că de luni, 24 martie, vom fi în greva generală, deci începând cu ora 7.00 va fi oprită întreagă activitate. Avem semnături de la 80 la sută dintre salariați, astfel că vom intră în greva generală”, a declarat, joi, Ion Iordache, viceliderul sindical de la Dacia Renault.
Până la ora transmiterii acestei știri, administrația Dacia Renault nu a putut fi contactată pentru a comenta situația.
Ultima grevă generală la Dacia Pitești a avut loc în anul 2002 și s-a desfășurat pe parcursul a trei zile.
Peste patru mii de angajați ai Uzinei Dacia Renault din Pitești s-au aflat, vinerea trecută, în grevă de avertisment de două ore, muncitorii cerând în principal majorarea salariilor și a primelor de Paște și de Crăciun.
Cele mai importante revendicări ale sindicaliștilor de la Dacia vizează majorarea de salariu cu 350 de lei începând cu 1 ianuarie 2008 și cu 200 de lei începând cu 1 iunie 2008, participarea la profit cu o cotă de 5-10 la sută din profitul net al societății, mărirea primelor de Paște și de Crăciun cu 50 la sută din salariul mediu brut al societății și a primei de vacanță, majorarea primei pentru Ziua constructorului de mașini, acordată în luna septembrie, cu o valoare de 200 de lei, acordarea unor facilități pentru salariații care achiziționează mașini sau piese Renault, în sensul unei reduceri de 15 la sută la facturare.
Sindicaliștii mai solicită ca numărul contractelor de muncă pe perioadă determinată să nu depășească 15 la sută din numărul total de contracte, precum și acordarea de sporuri pentru condiții grele, zgomot și unde magnetice, pentru Departamentul Caroserie și Departamentul Presaj.
Vânzările Dacia au urcat în primele două luni ale anului cu 62,6%, la 40.896 de vehicule, dintre care 38.711 au fost autoturisme și 2.185 au fost vehicule comerciale ușoare, fiind cea mai mare rată de creștere în rândul brandurilor grupului Renault, a anunțat, joi, compania franceză, proprietarul producătorului român.
În cazul autoturismelor, vânzările au avansat cu 56,5%, de la 24.735 de unități în aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce numărul vehiculelor comerciale ușoare a crescut cu 427,8%, de la 414 unități. Dacia a scos din producție, la finele anului 2006, modelul utilitar Pick-Up.
Ultimul vehicul fabricat de companie pe baza modelului Renault 12 a fost produs la începutul lunii decembrie 2006 și a fost înlocuit la sfârșitul lunii ianuarie 2007 de noua autoutilitară derivată din modelul Logan, denumită VAN. Numărul de vehicule comercializate de Dacia în primele două luni ale anului reprezintă circa 10% din vânzările totale ale grupului Renault.
La Dacia Renault Pitești lucrează 13.000 de persoane.