Sindicatele feroviare reiau negocierile



Sindicatele feroviare reiau negocierile
Sindicatele feroviare reiau negocierile

Mecanicii de locomotivă vor depune, joi, o notificare la administrație, cu vechile solicitări referitoare la salarii, tichete de masă și condiții de lucru mai bune, așteptând ca soluțiile să vină pe calea negocierilor, astfel încât să nu mai fie nevoie de încă o grevă.
„Căutăm soluții la masa negocierilor. Încă nu se pune problema unei greve”, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, Iulian Măntescu, vicepreședintele mecanicilor de locomotivă.
Legat de această problemă, ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre s-a întâlnit, joi, cu reprezentanții sindicatelor mecanicilor de locomotivă. „Sindicaliștii au cerut mărirea salariilor și vechile lor solicitări – tichetele de masă și condiții de muncă. Nu mi-au spus că vor face o nouă grevă. Discuțiile au fost destul de lungi. Pentru unele zone – și mă refer la cele ale condițiilor de muncă – le voi da personal sprijinul meu în vederea rezolvării problemelor, pentru că am constatat că sunt corecte”, a declarat, miercuri, ministru Gheorghe Dobre.
Ministrul Dobre a participat la o întâlnire a Consiliului de conducere al federației, la care au fost o sută de reprezentanți ai sindicatelor mecanicilor de locomotivă.
„O spun pentru ultima dată: o societate, o companie care are o situație financiară ca cea a căilor ferate – datorii de 20.000 de miliarde de lei – nu poate avea pretenții de creșteri ale salariilor. Este ca și cum Dvs. acasă nu aveți bani, dar vreți să vă cumpărați Mercedes”, a completat ministrul.
Angajații căilor ferate au intrat în grevă generală în 8 iunie, iar protestul lor a durat mai mult de trei săptămâni.
Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, preciza, la sfârșitul lunii iunie că „această grevă a adus prejudicii atât căii ferate – de 500 de miliarde de lei -, cât și cetățenilor, agenților economici, precum și salariaților CFR”.
Mecanicii de locomotivă și angajații din depourile CFR au cerut mărirea salariilor cu o medie de 10,7 la sută, acordarea a 20 de tichete de masă lunar și îmbunătățirea condițiilor de muncă. Administrația a oferit, la început, o parte din tichetele de masă și condiții mai bune de muncă, dar nici un ban în plus la salariu, invocând faptul că societățile feroviare se află pe lista de monitorizare la cererea FMI, dar și situația financiară extrem de dificilă.
În primele 14 zile, greva feroviarilor a provocat societăților CFR Călători și CFR Marfă pierderi însumate de aproximativ 300 de miliarde de lei (zece milioane de dolari), potrivit reprezentanților celor două companii. CFR Călători a înregistrat pierderi de circa o sută de miliarde de lei (șase miliarde de lei în fiecare zi lucrătoare și zece miliarde lei în fiecare zi de week-end). CFR Marfă a consemnat pierderi de aproape 200 de miliarde de lei, ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor contractuale asumate pentru transportul îngrășămintelor chimice, lemnului, produselor petroliere și cimentului.