Sindicate: Închiderea școlilor cu rezultate slabe trebuie precedată de o analiză



Sindicatele din învățământ spun că, înaintea eventualei închideri a unor școli cu rezultate slabe la examene, este nevoie de o analiză a cauzelor ce au dus la această situație și că trebuie „luat taurul de coarne”, printr-o reformă care să ofere elevilor variante, în funcție de aptitudini.
Președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Simion Hăncescu, spune că procentul de promovabilitate de 43% la bacalaureat ar putea fi realitatea societății.
„Poate acel procent de 43 este realitatea societății. Poate nu avem nevoie de atâtea școli. De ce toți să facă liceul teoretic? Învățământul ar putea fi structurat în funcție de aptitudinile elevilor”, a spus, pentru MEDIAFAX, liderul FSLI.
În opinia lui Hăncescu, în acest moment, se impune o analiză foarte riguroasă a învățământului, iar dacă se constată probleme majore, acestea trebuie rezolvate urgent, fără compromisuri.
„Toate grupurile școlare au acum clase de matematică-informatică. Liceele, firesc, au și ele clasă de matematică-informatică. Nu știu dacă toți copiii își doresc acest lucru. Nu mai merge așa. Aștept să ia cineva taurul de coarne, să pună piciorul în prag. Este nevoie de o reformă reală”, a mai spus Hăncescu.
Președintele executiv al Federației „Spiru Haret”, Marius Nistor, este împotriva ideii de a închide liceele care au avut promovabilitate zero la bacalauareat, înainte de a fi analizate cauzele care au dus la o astfel de situație.
„Cred că mai întâi ar trebui identificate cauzele, iar unitatea de învățământ să fie monitorizată foarte bine cel puțin un an. Apoi, să fie analizată posibilitatea eliminării deficiențelor”, este de părere Nistor.
În legătură cu admiterea în liceu a copiilor cu medii mai mici de 5, Nistor spune că și aici trebuie făcută o selecție. „Nu cred că toți copiii trebuie să meargă la facultate. Să redăm Cezarului ce este al Cezarului. Să stabilim valori și priorități, dar mai ales să oferim alternative educaționale elevilor, în funcție de aptitudinile lor, și nu de anumite dorințe nerealizabile”, a mai spus Nistor.
La rândul său, președintele Federației Educației Naționale, Constantin Ciosu, spune că eventuala închidere a unor școli trebuie să fie precedată de o analiză, iar decizia să fie luată „în consens”, și nu doar după cum se dorește într-un birou de ministru.
Potrivit lui Ciosu, închiderea școlilor profesionale a fost o greșeală, deoarece acestea reprezentau o șansă pentru cei care nu puteau sau nu voiau să intre la liceu.
Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat luni, pentru MEDIAFAX, că va analiza rezultatele la bacalaureat, dar și admiterea în licee, unde mii de copii intră în clasa a IX-a cu medii cuprinse între 3 și 4,99, apoi vor fi luate măsurile ce se impun, nefiind exclusă închiderea unor școli cu rezultate foarte slabe.
„Nu excludem ideea închiderii unor școli care și anul trecut au avut rezultate slabe la bacalaureat și care nu au luat nicio măsură pentru ameliorarea situației. Dar nu vom face nimic decât după o ananliză atentă. Stăm blând și judecăm drept”, a spus Andronescu.
Analiza trebuie să fie una realistă, lunând în calcul foarte mulți factori, a precizat Andronescu.