Președintele Sindicatului Lucrătorilor din Transport, Elena Frandeș, afirmă că șoferii profesioniști rămân „fără pâine” odată cu suspendarea permisului de conducere pentru o încălcare minoră a unei reguli de circulație și cere permise de conducere „separat” pentru profesioniști și amatori.
Președintele Sindicatului Lucrătorilor din Transport, Elena Frandeș, a declarat, marți, într-o conferință de presă la Târgu Mureș, că este necesar ca în legislație să se opereze o diferențiere între permisele de conducere pentru șoferii profesioniști și cei amatori, cum se întâmplă în alte țări europene, precum Italia, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Frandeș a explicat că, în prezent, șoferii profesioniști care se aleg cu suspendarea permisului de conducere pentru o încălcare minoră a unei reguli de circulație nu mai pot lucra și rămân „fără pâine”.
„La nivel național avem o problemă mare legată de permisele de conducere ale șoferilor profesioniști. În momentul de față, permisul de conducere pentru șoferii amatori este împreună cu permisul de conducere al șoferilor profesioniști. În cazul în care un șofer profesionist venit în țară încalcă o regulă de circulație, automat i se suspendă permisul și rămâne fără pâine, fără un loc de muncă. De aceea, sugerăm să se facă separat, permis de conducere pentru șoferii amatori și permis de conducere pentru profesioniști, la fel cum este în Italia. În sensul în care el vine acasă în cele două săptămâni libere și cu mașina personală a săvârșit o oarecare abatere, i se ia permisul de amatori, dar rămâne cu cel profesionist, să meargă să lucreze. Nu rămâne fără pâine”, a arătat Frandeș.
Președintele Sindicatului Lucrătorilor din Transport a arătat că, dacă se va da curs acestei idei, ar trebui instituite examene mai dificile pentru permisele de conducere ale șoferilor profesioniști.
În același context, mai mulți lideri sindicali din domeniul transporturilor din țară au apreciat că șoferii de TIR din România care fac curse externe sunt discriminați față de colegii lor de către angajatori în ceea ce privește retribuția, cazarea sau timpii de muncă, unii lucrând în „condiții inumane”. Ei au precizat că speră să se adopte o directivă europeană care să reglementeze aceste aspecte.
Potrivit lui Frandeș, la sindicatul pe care îl reprezintă sunt afiliați în jur de 1.000 de șoferi de TIR, angajați de firme europene de transport.