Sindicaliștii CFR din Federația Mișcare-Comercial, după întâlnirea de joi cu ministrul Transporturilor Ludovic Orban, au cerut membrilor organizației să amâne greva care fusese anunțată pentru vineri, așteptând aprobarea bugetelor. Orban a declarat că a convenit cu reprezentanții sindicatelor asupra a patru puncte.
Astfel, proiectul de eficientizare a structurii organizatorice CFR va intra în vigoare în primul trimestru al anului viitor.
De asemenea, ministerul va prezenta în ședința de guvern de miercuri un proiect de ordonanță de urgență, prin care să se acorde transferuri de la bugetul de stat pentru lucrări de modernizare și întreținere a rețelei feroviare.
Orban a mai spus că în două săptămâni va aproba ordinele care să autorizeze verificarea periodică a personalului de către unitățile feroviare și nu de către terți, ca în prezent.
Ultimul punct al negocierilor a fost eliminarea discrepanțelor salariale în contractul colectiv de muncă pe anul viitor, între salariații cu aceleași funcții, dar din companii feroviare de stat diferite.
Liderul Sindicatului Comercial Mișcare, Gheorghe Popa, a declarat că va comunica angajaților cele patru puncte hotărâte cu ministrul și că inițierea unei greve va fi decisă de către fiecare angajat, urmând ca la ora 18.00 aceștia să îi comunice punctul lor de vedere.
„Le vom comunica angajaților deciziile luate, iar la ora 18.00 aceștia ne vor transmite punctul lor de vedere. Decizia declanșării grevei este individuală și aparține fiecărui salariat”, a spus Popa.
El a spus că, în cazul unei eventuale greve, salariații vor fi asistați, dacă este cazul, în instanță, de juriștii și avocații sindicatului.
Popa a adăugat că oprirea circulației trenurilor nu va afecta siguranța călătorilor, cum a declarat Ludovic Orban miercuri, și că siguranța este pusă în pericol dacă trenurile vor circula în continuare pe o infrastructură defectuoasă.
Directorul CFR Infrastructură, Constantin Manea, a spus că în fiecare an solicită fonduri de la bugetul de stat de 500-600 milioane lei pentru lucrările de modernizare a căii ferate, însă în acest an compania a primit 80 milioane lei, iar anul trecut 70 milioane lei.