Manevre greșite

Și-a dus mașina la service pentru un schimb de pneuri și a găsit-o șifonată rău



Autoturismului avariat de angajații de la Darex
Autoturismului avariat de angajații de la Darex

Incident neplăcut și nerezolvat nici după nouă luni de la producere. O femeie care și-a dus autovehiculul la un dealer de mașini pentru un banal schimb de pneuri s-a trezit cu avarii serioase, provocate de neglijența salariaților.
Maria Leuștean, din Fălticeni, a menționat că mașina pe care o posedă, un Renault Modus cu numărul de înmatriculare SV-08-ETA, a ajuns la SC Darex Auto SRL Suceava prin intermediul fiicei, Andra Leuștean. Se întâmpla pe data de 15 octombrie 2015.
„Pentru că timpul de schimbare a anvelopelor era ceva mai mare, fiica mea a plecat de la sediul Darex, dar după aproximativ o oră și un sfert a fost anunțată că mașina a fost avariată. Mergând la fața locului, a constatat că mașina se afla pe elevator, fără roți, avariată, nicidecum la presupusul loc unde ei susțin că au avariat-o, adică în interiorul service-ului. Am sunat din Franța, unde mă aflam, și am întrebat de ce mașina nu a fost lăsată la locul incidentului, dar nu am primit nici un răspuns”, a explicat Maria Leuștean.
În urma incidentului, autoturismul marca Renault Modus s-a ales cu avarii la aripa stângă spate, portieră stânga spate, geamul din spate, geamul fix și geamul mobil de la portiera stânga spate au fost sparte, iar cupola din dreptul portierei stânga spate a fost și ea șifonată.
Femeia mai spune că reprezentanții Darex au refuzat să-i pună la dispoziție imaginile de pe camerele de supraveghere, imagini care ar fi clarificat în mare parte ce s-a întâmplat în acea zi de 15 octombrie 2015.
Cere despăgubiri materiale și morale
Maria Leuștean a revenit în România în cursul lunii decembrie 2015, iar de atunci a avut mai multe discuții cu reprezentanții Darex, dar nu a reușit să ajungă la un consens cu aceștia. Iar consecința este aceea că nu poate folosi autovehiculul nici în ziua de astăzi.
„Prin intermediul fiicei mele, le-am cerut celor de la Darex să nu se apropie de mașină și să nu facă absolut nimic la ea. Pe 23 decembrie 2015, când m-am deplasat la Darex împreună cu fiica mea, ea a constatat că s-a umblat la mașină, tabla a fost îndreptată, iar scaunul de la șofer este defect. Am cerut să discut cu directorul instituției și în urma întâlnirii m-am izbit de același refuz de a avea imaginile și regulamentul. Mai mult de atât, a avut o atitudine sfidătoare, reproșându-mi faptul că am îndrăznit să dăm instituția în judecată. Sunt profund nemulțumită de felul în care am fost tratată și consider că este dreptul meu de a ști cum s-a petrecut avarierea mașinii”, a spus Maria Leuștean.
Femeia a menționat că mașina îi este absolut necesară în activitatea de zi cu zi, dar, din păcate, până în prezent, aceasta nu a fost reparată în condițiile pe care le-a solicitat și nici nu a fost returnată pentru a fi reparată la o altă unitate service.
„Nu accept sub nici o formă să fie chituită, așa cum i s-a propus fiicei mele la început. Vreau despăgubiri materiale, și asta pentru că fiica mea a închiriat cu 25 de euro/zi o mașină, dar și daune morale, iar cheltuielile de judecată să fie suportate de cei de la Darex”, a arătat Maria Leuștean.
Îi acuză pe cei de la Darex că au „sechestrat-o”
Proprietara autoturismului avariat de angajații de la Darex a mai adăugat că i s-a cerut să renunțe la procesul pe care l-a deschis în instanță. Ultima întâlnire dintre cele două părți s-a consumat pe 7 iulie 2016, când Maria Leuștean s-a prezentat pentru a ridica mașina, numai că în cele din urmă a renunțat, nemulțumită de condițiile care i s-au impus.
„Mi-au cerut să semnez un proces verbal întocmit de ei înainte de a mă prezenta pentru ridicarea mașinii, proces verbal cu care nu sunt de acord și pe nu pot să-l accept. Mai mult, în momentul în care am cerut documentele mașinii pentru a pleca și pentru a întocmi ulterior un alt proces verbal, m-au blocat cu alte mașini spunându-mi că doar semnând ce-mi impun ei voi putea pleca. Consider că au făcut un abuz, că m-au sechestrat și m-au împiedicat să intru în posesia proprietății personale”, a concluzionat Maria Leuștean.
Fălticeneanca consideră că nici reprezentanții Poliției și ai Parchetului nu-și fac treaba în mod corespunzător, iar sesizările pe care le-a trimis au fost soluționate în bătaie de joc, iar răspunsurile pe care le-a primit sunt dezolante și fără substanță.
Darex: „Ne-am manifestat disponibilitatea de a efectua reparația vehiculului și aducerea lui la starea inițială”
De cealaltă parte, reprezentanții Darex Suceava spun că și-au asumat răspunderea pentru incident.
„Încă de la început ne-am manifestat disponibilitatea de a efectua reparația vehiculului și aducerea lui la starea inițială, lucru absolut normal și de bună cuviință, prin metode mai puțin invazive, însemnând repararea pieselor avariate, oferind de asemenea clientei și un vehicul de înlocuire pe perioada reparației. Doamna Leuștean Maria ne-a refuzat oferta prin intermediul reprezentantei sale Leuștean Andra, și ne-a interzis să ne atingem de mașină până va veni dumneaei din Franța, acolo unde se afla la acel moment, ca să vadă starea în care este autoturismul. În discuțiile ulterioare ne-a anunțat că nu va accepta decât reparația cu înlocuirea integrală a pieselor avariate. În această situație am aprovizionat toate piesele originale necesare și am convocat-o să le vizioneze pentru a ne da acceptul de începere a reparației. Vizita dumneaei am primit-o tocmai în data de 23 decembrie 2015, când a venit însoțită de fiica sa, le-au fost prezentate toate cele necesare, dar tot fără a primi acordul de reparație, astfel încât vehiculul menționat încă se află depozitat în atelierul societății noastre indisponibilizându-ne din acest motiv și un spațiu de producție”, este punctul de vedere al Darex Suceava.
Darex a acționat-o în instanță pe Maria Leuștean
Reprezentanții service-ului spun că relațiile cu Maria Leuștean sunt mai vechi, din momentul în care a achiziționat autovehiculul, iar de-a lungul timpului aceasta nu a avut nimic de reproșat.
„Acum, nu am reușit să purtăm un dialog constructiv și conciliant cu doamna Leuștean Maria, ea intentându-ne proces în justiție prin care dorește recuperarea daunelor și acoperirea cheltuielilor prilejuite de faptul că a închiriat o mașină pentru deplasările fiicei sale în tot acest timp, cu toate că i s-a oferit un vehicul de înlocuire și l-a refuzat și, de asemenea, în situația în care am primi acordul de reparație, aceasta ar dura câteva zile și nu atâtea luni câte au trecut deja și câte vor mai trece până la soluționarea cauzei în justiție. Precizăm că toate încercările noastre de conciliere au fost refuzate și că toată corespondența scrisă trimisă dumneaei a fost refuzată la destinatar. În situația în care un dialog civilizat nu este posibil, am fost nevoiți să deschidem și noi un proces prin care să obținem desfășurarea totuși a unui dialog și prin care îi aducem la cunoștință că avem un spațiu de producție blocat, ceea ce înseamnă și pierderi financiare nemotivate pentru societatea noastră”, au arătat cei de la Darex Suceava.
Ofertă prin intermediul cotidianului nostru pentru proprietara autovehiculului avariat
Conducerea Darex a înaintat o ultimă propunere de conciliere prin intermediul cotidianului nostru, una la care așteaptă un răspuns din partea Mariei Leuștean.
„Profităm de această cale pentru a ne manifesta din nou, așa cum am mai făcut-o și în alte rânduri, dorința de conciliere și rezolvare amiabilă a acestei situații total neplăcute și pentru noi și, cu siguranță, și pentru doamna Leuștean Maria, și îi reamintim că propunerea pe care i-am înaintat-o este în continuare valabilă: suplimentar față de reparația avariei suferite vom repara toate avariile prezente pe vehicul și care nu au legătură cu incidentul, vopsirea integrală și următoarele 4 revizii gratuite. În speranța unei rezolvări amiabile, suntem în continuare în așteptarea acordului doamnei Leuștean, în caz contrar vom aștepta cursul justiției”, este oferta celor de la Darex.
Mai mult, aceștia spun că în toată istoria societății nu au mai avut un astfel de eveniment și speră să nu se mai întâmple ceva similar pe viitor.
„Cu toate că am avut toată considerația în tratarea cazului, acesta fiind unic în istoria de 14 ani a societății noastre de la înființarea sa și până în prezent, timp în care situațiile neplăcute inerente unei activități de prestări servicii, care au mai apărut în trecut, au fost rezolvate imediat, ne surprinde comportamentul anticonciliant și contra dialogului constructiv al doamnei Leuștean Maria, având în vedere și declarația sa cu privire la relația noastră anterioară care s-a desfășurat în condiții bune”, sunt concluziile celor de la Darex.


Autoturismului avariat de angajații de la Darex
Autoturismului avariat de angajații de la Darex
Autoturismului avariat de angajații de la Darex
Autoturismului avariat de angajații de la Darex


Recomandări

A doua lună de arest preventiv confirmată pentru șoferul care a accidentat un tânăr și a fugit, la Udești

A doua lună de arest preventiv confirmată pentru șoferul care a accidentat un tânăr și a fugit, la Udești
A doua lună de arest preventiv confirmată pentru șoferul care a accidentat un tânăr și a fugit, la Udești