Tuning-ul s-a născut odată cu motorsportul. Au evoluat împreună până în anii 90 când mașinile modificare tehnic, aerodinamic și estetic nu se mai adresau doar celor cu dare de mână sau unor privilegiați. Se dezvolta un fenomen de masă. Astăzi sunt mii de ateliere de tuning în întreaga lume, dar există câteva nume de elită care se ridică deasupra tututor. Aici includem și Brabus, o echipă de ingineri germani, care își desfășoară activitatea în orașul Bottrop, recunoscuți pe plan mondial pentru felul în care transformă modele de serie puternice în adevărate bestii motorizate. În această categorie se înscrie și Brabus Widestar Concept, o piesă de colecție pentru amatorii de SUV-uri ultra-performante care combină aspectul dinamic cu funcționalitatea maximă. Prototipul are la bază modelul produs de Mercedes Benz, cunoscut sub indicativul ML 63 echipat cu cel mai puternic propulsor al gamei, unitatea pe benzină de 510 CP. Pentru Brabus aceștia nu au fost de ajuns. Ei au adăugat 40 CP, valoarea totală a grupului motopropulsor ajungând la 550 CP și 650 Nm. De unde au răsărit 40 CP? În nici un caz prin adăgarea unui cip de vreo 10 euro! Schimbările sunt făcut la nivel mecanic, pentru că asta însemană un tuning adevărat pentru propulsor. Au fost modificate aproape toate componentele, bloc motor, pistoane, cuzineți, supape….pentru a obține acel surplus de putere. Firesc urmează întrebarea ce poate face mașina asta pentru noi? Lista e lungă dar ne rezumăm la două dintre cele mai importante aspecte:demarajul de la 0 la 100km/h se realizează în 4.9 secunde (dacă aveți un Ferarri ar trebui să-l vindeți) în condițiile în care mașina cântărește 2.8 tone, iar viteza maximă atinge 275 km/h. La așa performanțe se impunea un sistem de frânare competitiv. Brabus a găsit de cuviință să adopte discuri de frână ventilate de mari dimensiuni 380 x 36 mm (față), 355 x 28 mm (spate) iar etrierele să dispună de 12 pistonașe din aluminiu pentru trenul anterior și de numai șase la puntea spate. Widestar Concept este echipat cu un kit aerodinamic foarte scump, denumit B 63 S, care include spoilere noi
față-spate, prize de ventilație cu putere mare de absorbție a curenților de aer, praguri în două ape și un nou sistem software de control și comandă al motorului. Jantele monobloc din aliaj ușor sunt impresionante ca aspect și mărime, 23 inch, îmbrăcate cu pneuri speciale, de 315/25 R 23, care asigură o ținută sportivă de înaltă performanță. Pentru a crește stabilitatea, garda la sol a fost coborâtă cu 30 mm cu ajutorul unui modul special. De regulă astfel de modificări sunt greu de realizat la suspensiile de tip Airmatic. Interiorul mașinii este mai degrabă luxos decât sport. Materialul principal este pielea, de cea mai bună calitate. Brabus a dorit o combinație între Mastik și Alcantara ce dă o notă de exclusivitate puternicului vehicul. Culoarea caroseriei este și ea una specială, un gri mat care se asortează perfect cu nuanța închisă a componentelor din plastic prezente sub aripi. Brabus anunță că Widestar Concept este disponibil pentru oricare alt model din gama Mercedes ML, o decizie nemaintâlnită, dar justificată și care vine să demonstreze evoluția firească a industriei de tuning aflată pe o pantă ascendentă.
