Sesizare a CNSLR Frăția în cazul unui șofer de TIR care s-ar fi sinucis din cauza epuizării



CNSLR Frăția Mureș a sesizat Consulatul României de la Berlin în legătură cu un șofer de TIR care s-a spânzurat în Germania, probabil din cauza epuizării și a faptului că nu era lăsat să revină, după șapte săptămâni de lucru, la familia sa din Mureș, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Secretarul general al CNSLR Frăția Mureș, Maria Dăndărău, a declarat, marți, corespondentului MEDIAFAX că a sesizat Consulatul României de la Berlin în legătură cu un șofer de TIR, Sipos Albert, angajat inițial de firma mureșeană Stacamion, dar care lucra pentru o firmă a grupului austriac Stadler înmatriculată în Cehia – Stacehia.
Bărbatul a fost găsit spânzurat în Wurzburg, între Frankfurt și Passau, în urmă cu o zi.
Potrivit lui Dăndărău, familia bărbatului nu a primit niciun detaliu legat de eveniment, deși acesta a fost chemat la lucru de firma Stacamion din Târgu Mureș – al cărei sindicat este afiliat la CNSLR Frăția -, dar se pare că acesta s-a sinucis din cauza epuizării și a faptului că nu era lăsat să revină, după șapte săptămâni de lucru, la familia sa.
„Nu știm dacă a lăsat vreun bilet, vestea au primit-o de la unii colegi cu care lucra acolo. Spuneau că i-a expirat perioada de șapte săptămâni de când era la lucru în străinătate, urmând perioada în care să vină acasă și nu au vrut să-l lase de la firmă, întrucât foarte mulți oameni demisionează de acolo și din 1.000 de salariați au mai rămas 400 – 460. Nu l-au lăsat și el s-a spânzurat. Eu cred că a ajuns la un grad de epuizare. El a fost angajat pe Stacamion, a lucrat pentru Stacamion Târgu Mureș”, a spus Dăndărău.
Ea a adăugat că probabil firma respectivă a ales această formă de angajare pentru a evita unele taxe, plătind unele sume ca diurnă, și nu ca salariu, întrucât pentru diurnă nu se plătesc dări către stat.
Dăndărău a precizat că, în august anul trecut, la firma Stacamion din Mureș s-a declanșat un conflict de muncă, iar în momentul anunțului unei greve de avertisment, mai mult de 75 la sută din salariații Stacamion au fost obligați să-și dea demisia, pentru că nu mai erau primiți altfel la lucru (nu li se dădeau camioane pe care să muncească) și li s-a cerut să se reangajeze la Stacehia.
„Hârtiile pe care le-au semnat nu erau în limba română, deci habar nu aveau ce înseamnă. Firma Stacamion spune că nu are nicio obligație, pentru că nu lucra la ei, cu Stacehia nu reușim să luăm legătura, așa că am luat legătura cu reprezentantul pe relații de muncă din Ambasada Germaniei, i-am trimis toate detaliile și așteptăm să ni se dea detalii, familia fiind disperată. Avea 37 de ani, doi copii și soția însăcinată”, a spus Dăndărău.
Potrivit sursei citate, circa 400 de angajați au fost trecuți de la Stacamion Mureș la Stacehia, firma mamă recurgând la această manevră pentru că existau și unele probleme legate de camioane, dar nu este sigur că documentele pe care le-au semnat aceștia reprezintă contracte de muncă.
În prezent, în urma declanșării conflictului de muncă, toți liderii sindicali de la Stacamion au contractele de muncă suspendate de societate, a spus Dăndărău.
Un reprezentant al firmei Stacamion a precizat, la solicitarea corespondentului MEDIAFAX, că șoferul respectiv nu mai era angajat la Stacamion din 7 octombrie 2010.
„E angajat pe societatea din Cehia, nu noi l-am trimis, totul s-a negociat în Austria, noi nu mai avem nicio legătură”, a transmis acesta, printr-o secretară a firmei.