Rezidență la „Micul Prinț”

Servicii de protecție socială pentru mai mulți elevi și studenți suceveni cu o situație materială precară



Mai mulți elevi de la Școala Gimnazială Nr. 3, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Colegiul de Industrie Alimentară și Seminarul Teologic “Mitropolitul Dosoftei” din Suceava, un cursant al unei școli postliceale sanitare și două studente au primit rezidență la Modulul de Tip Familial „Micul Prinț”. Beneficiarii, fete și băieți cu vârste cuprinse între 6 și 20 de ani, provin din municipiul Suceava și din câteva localități limitrofe și au o situație materială precară.
„Micul Prinț” este un serviciu de ocrotire de tip rezidențial din cadrul Serviciilor Multifuncționale de Tip Rezidențial Suceava, aparținând Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Suceava, de care beneficiază 15 copii și tineri care au o situație materială precară și care au primit avizul Comisiei pentru Protecția Copilului și al instanței de judecată. Fiind instituție de tip rezidențial, copiii și tinerii servesc masa și sunt îngrijiți și educați în regim intern, învățând la unitățile școlare din municipiul Suceava.
Se pune accent pe educație
„Micul Prinț” are rolul de a asigura protecția, creșterea și îngrijirea copilului separat temporar sau definitiv de părinții săi, ca urmare a stabilirii în condițiile legi a măsurii plasamentului, de către comisia pentru protecția copilului sau de instanța judecătorească. Pe lângă găzduirea pe o perioadă nedeterminată, asistență medicală, suport emoțional, consiliere psihologică, copiii sunt ajutați să își facă lecțiile și să aibă rezultate foarte bune la învățătură, sunt antrenați în activități de socializare și petrecere a timpului liber, fiecare dintre ei având un plan individual de protecție. Faptul că se pune mult accentul pe educația copiilor reiese și din rezultatele acestora: 12 beneficiari sunt elevi cu rezultate deosebite la mai multe școli sucevene, un beneficiar este student în anul II la Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava, altul la Academia de Științe Economice București, iar un altul urmează cursuri postliceale sanitare.
Personalul modulului de tip rezidențial „Micul Prinț” caută și modalități de menținere a legăturilor dintre copii și părinți, copii și familia lărgită, prieteni și alte persoane importante sau apropiate de ei. Serviciul de asistență socială specializată asigură rezidenților un mediu cât mai apropiat de mediul familial, astfel încât ei sunt participanți direcți la activitățile desfășurate în interiorul centrului.
Purtătoarea de cuvânt a Protecției Copilului Suceava, Nicoleta Daneliuc, a explicat că la internarea în centru „este evaluată situația actuală a copilului și, în funcție de problemele și nevoile specifice identificate, se realizează un plan individualizat pe o perioadă determinată, urmărindu-se, de asemenea, și obiective pe termen scurt, mediu și lung, care pe lângă activitățile impuse de anumite evenimente în desfășurare vor avea în vedere cu un caracter permanent dezvoltarea deprinderilor de autonomie personală”.
Formarea unor deprinderi de autonomie personală
Șefa Complexului de servicii multifuncționale de tip rezidențial Suceava, Rodica Ilisei, ne-a spus că minorii internați la „Micul Prinț” pot să stea până ce termină ultima formă de învățământ: liceu, facultate, masterat. „După terminarea unei forme de învățământ, noi încercăm să le găsim un loc de muncă. În cadrul Complexului de servicii de tip rezidențial Suceava deținem și o garsonieră, unde tinerii pot să mai locuiască o perioadă, până ce primesc o locuință socială sau își permit din salariu să plătească chiria unei locuințe”, a mai completat Rodica Ilisei.
Banii de buzunar pe care îi primesc copiii care au rezidență la „Micul Prinț” sunt utilizați exclusiv de ei. Copiii și tinerii sunt încurajați, învățați și sprijiniți să își gestioneze propriile resurse financiare provenite din banii de buzunar. Elevii sunt încurajați să își exprime opiniile în mod diferențiat, „pentru a evita uniformizarea și anihilarea dezvoltării personalității în mod individual, formarea unor deprinderi de autonomie personală, deprinderi de conduită în societate”, după cum au completat reprezentanții Protecției Copilului Suceava.



Recomandări

Lucrări realizate de elevi humoreni, ilustrând viziuni creative asupra copilăriei, empatiei și prieteniei, adunate într-o expoziție

Lucrări realizate de elevi humoreni, ilustrând viziuni creative asupra copilăriei, empatiei și prieteniei, adunate într-o expoziție
Lucrări realizate de elevi humoreni, ilustrând viziuni creative asupra copilăriei, empatiei și prieteniei, adunate într-o expoziție

Lucrări realizate de elevi humoreni, ilustrând viziuni creative asupra copilăriei, empatiei și prieteniei, adunate într-o expoziție

Lucrări realizate de elevi humoreni, ilustrând viziuni creative asupra copilăriei, empatiei și prieteniei, adunate într-o expoziție
Lucrări realizate de elevi humoreni, ilustrând viziuni creative asupra copilăriei, empatiei și prieteniei, adunate într-o expoziție