Separarea fraților gemeni la școală, o dilemă destul de frecventă în rândul părinților, nu are nici un impact asupra rezultatelor școlare, potrivit unui studiu olandez publicat, marți, în revista Journal of Epidemiology and Community Health, informează AFP.
Tinca Polderman de la VU University din Amsterdam, autoarea studiului, a monitorizat 2.003 de perechi de gemeni olandezi născuți între 1986 și 1993, până la vârsta de 12 ani. Dintre aceștia, 839 perechi erau gemeni monozigoți și 1.164 perechi erau gemeni dizigoți.
La vârsta de 12 ani, peste 70% dintre gemeni au studiat în aceeași clasă în timpul perioadei de școlarizare, 19% au studiat în clase diferite dar paralele, iar 9% au împărțit aceeași clasă doar pentru o anumită perioadă de școlarizare.
Nivelul de cunoștințe a fost măsurat la vârsta de 12 ani cu ajutorul testului olandez CITO, care analizează mai ales cunoștințele lingvistice și matematice. Cercetătorii nu au remarcat diferențe semnificative între rezultatele celor trei grupuri, indiferent dacă era vorba de gemeni monozigoți sau dizigoți, de băieți sau de fete.
Oamenii de știință au testat cu această ocazie un eșantion mai mic de voluntari, pentru a vedea dacă gemenii din aceeași clasă prezentau o tendință mai pronunțată decât ceilalți participanți de a avea aceiași prieteni. Cercetătorii au aflat că lucrurile stau într-adevăr astfel, însă acest rezultat nu este deloc surprinzător, deoarece camaraderia din școala primară se bazează în principal pe apartenența la aceeași clasă.
„Decizia de separare a gemenilor ar trebui luată de către profesori, de către părinți și de către copii, în funcție de caracteristicile fiecărei perechi de gemeni”, au concluzionat cercetătorii olandezi.