Cursuri

Selecție pentru școală de șefi



Funcționarii tineri care lucrează în administrația publică și în instituțiile deconcentrate ale statului au la dispoziție 180 de locuri la cursurile de manager public.
Miercuri vor veni la Suceava reprezentanți ai Unității Centrale de Implementare a Reformei în Administrația Publică din cadrul Ministerului Internelor și Reformei Administrative (MIRA), care vor avea un prim contact cu cei care doresc să se înscrie în Proiectul Tinerilor Profesioniști (Young Professionals Scheme).
Prefectul de Suceava, Orest Onofrei, a declarat, ieri, într-o conferință de presă, că pentru bursieri sunt 50 de locuri, iar pentru stagiari 130 de locuri.
Dacă numărul celor care doresc să devină manageri publici va fi mai mare decât numărul de locuri alocate, tinerii vor fi supuși unui proces de selecție.
Young Professionals Scheme (YPS) este un proiect finanțat de Uniunea Europeană cu 3,5 milioane de euro în cadrul programului Phare 2005, în vederea accelerării ritmului de modernizare a funcției publice din România.
Cursuri post universitare în Europa pentru bursieri Proiectul pregătește un nucleu de lideri ai unei noi generații în cadrul funcției publice, care să fie neutri din punct de vedere politic și formați profesional în spiritul valorilor și principiilor moderne ale managementului sectorului public în Uniunea Europeană.
Acești tineri profesioniști sunt formați prin intermediul a două programe distincte, fiecare incluzând perioade de instruire în România și în unul din cele 15 vechi state membre UE.
Bursierii sunt tineri cu studii superioare care urmează mai întâi un program de instruire de 7 luni în cadrul Institutului Național de Administrație, în cadrul căruia sunt alternate cursuri teoretice cu perioade de practică în instituții publice din România. Apoi, cei 50 de bursieri selectați vor efectua cursuri post universitare de până la 10 luni (noiembrie 2008 – septembrie 2009) în centre de excelență din Europa, înainte de a-și relua activitatea în cadrul administrației publice din România.
Primul pas spre înalții funcționari publici Cel de-al doilea grup, de stagiari, este format din tineri funcționari publici cu experiență în domeniul administrației publice din România. Ei urmează mai întâi un program de instruire de 7 luni în cadrul Institutului Național de Administrație, în cadrul căruia sunt alternate cursuri teoretice cu perioade de practică în instituții publice din România.
Apoi, cei 130 de stagiari vor efectua stagii în cadrul administrațiilor celor 15 vechi state membre ale UE timp de 16 săptămâni (noiembrie 2008 – martie 2009), înainte de a-și relua activitatea în România.
La absolvire, titulatura lor este aceea de manager public. Rutele de acces la funcția de manager public sunt stabilite de Comisia pentru Managerii Publici, care se ocupă de plasare pe funcțiile de manager public, precum și de transferul acestora, pentru îndeplinirea criteriilor de acces în categoria înalților funcționari publici.
Într-o instituție, managerul public conduce, coordonează sau asistă coordonarea unor activități care, prin natura lor, necesită o perspectivă generală și un nivel de expertiză, specifice față de cele avute de celelalte categorii de funcționari publici.
El are ca șef doar un înalt funcționar public sau, în cazul în care acesta nu există, funcționarul public de conducere situat pe cel mai înalt nivel din cadrul autorității sau instituției publice respective.



Recomandări

Primăria Rădăuți angajează specialiști pentru noul Centru pentru copii cu cerințe educaționale speciale și din spectrul autist

Primăria Rădăuți angajează specialiști pentru noul Centru pentru copii cu cerințe educaționale speciale și din spectrul autist
Primăria Rădăuți angajează specialiști pentru noul Centru pentru copii cu cerințe educaționale speciale și din spectrul autist

Drept la replică la materialul „O profesoară a trimis 50 de petiții către Inspectoratul Școlar în doar o lună. A trimis alte 40 către Ministerul Educației”

Drept la replică la materialul „O profesoară a trimis 50 de petiții către Inspectoratul Școlar în doar o lună. A trimis alte 40 către Ministerul Educației”
Drept la replică la materialul „O profesoară a trimis 50 de petiții către Inspectoratul Școlar în doar o lună. A trimis alte 40 către Ministerul Educației”