Luna trecută, Asociația Județeană pentru Apă și Canalizare (AJAC) Suceava a anunțat declanșarea procedurii de selecţie a candidaţilor pentru șapte posturi de membru în Consiliul de Administrație al ACET S.A. Suceava.
Măsura a fost dispusă în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice și cu cele ale H.G. nr.639/2023, iar perioada de înscriere a candidaților s-a încheiat în urmă cu câteva zile. Doar că o altă ordonanță de urgență, pusă în dezbatere publică de Secretariatul General al Guvernului, impune noi reguli, care reduc drastic numărul membrilor și plafonează sumele încasate pentru participarea la ședințele lunare, care nu vor mai putea depăși dublul salariului mediu pe economie.
Astfel, numărul maxim de membri ai Consiliul de Administrație este limitat la trei persoane, față de șapte câte sunt în prezent.
Și în privința banilor încasați de membrii CA schimbările sunt semnificative, indemnizația fiind limitată la de două ori media câștigului mediu brut pe ultimele 12 luni pentru membrii executivi.
Rămâne de văzut cum se va gestiona situația de către AJAC în condițiile în care ordonanța de urgență va fi pusă în aplicare după finalizarea etapelor de selecție – cam în prima parte a lunii septembrie, dacă vor fi desemnați cei șapte noi membri ai CA de la ACET, iar legislația va impune să rămână doar trei.
În prezent, din Consiliul de Administrație al ACET Suceava fac parte Ștefan Groza, care este și directorul general societății, Stelian Codău, Dorel Guliciuc, Constantin Maierean, Dorina Coroamă (dir. Economic ACET) și Viorel Seredenciuc. Cel de-al șaptelea membru, care era și președintele CA, Angela Zarojanu, și-a dat demisia, destul de recent, fără a explica decizia luată.