Decizie

Șeful de la ISCTR – Control Trafic, condamnat definitiv pentru că a condus beat



Mihai Reman, condamnat definitiv pentru că a condus beat
Mihai Reman, condamnat definitiv pentru că a condus beat

Inspectorul Mihai Reman, numit acum câteva luni la conducerea Inspectoratul de Stat pentru Control în Transportul Rutier (ISCTR) Suceava, deși era judecat într-un dosar de conducere sub influența alcoolului, și-a aflat pedeapsa finală, una care nu îi este favorabilă.
Curtea de Apel Suceava a admis apelul procurorilor de la Rădăuți și a desființat în parte sentința Judecătoriei Rădăuți, în sensul că a fost anulată pedeapsa de 10 luni de închisoare și decizia de amânare a aplicării pedepsei.
Mihai Reman a primit 1 an de închisoare pentru comiterea infracțiunii de conducere sub influența alcoolului, cu suspendarea executării pedepsei pe durata unui termen de supraveghere de 2 ani.
Diferența dintre cele două sentințe este foarte mare. În cazul primei sentințe pedeapsa nu se aplica, fiind amânată, în timp ce în urma deciziei definitive a Curții de Apel Suceava condamnarea, chiar dacă cu suspendare, va fi trecută în cazier și își va produce efectele. În mod normal, inspectorul își va pierde funcția.
În termenul de încercare de 2 ani inculpatul are de respectat mai multe interdicții și obligații.
Mihai Reman a fost numit la conducerea ISCTR Suceava în data de 25 mai, în locul lui Florin Homiuc, care a fost schimbat fără nici o explicație și fără a exista vreo evaluare sau vreun control în cadrul căruia să se constate deficiențe.
Mihai Reman a fost prins beat la volan de un echipaj rutier, iar probele biologice au indicat o alcoolemie de puțin peste 1 la mie. Nu foarte mare, însă în orice caz peste limita de contravenție.
În mod greu de explicat logic, acesta a fost numit șef la instituția de control trafic, în timp ce era judecat în acest dosar.
Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier – ISCTR- este organismul tehnic permanent specializat în subordinea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, asigurând la nivel național inspecția și controlul respectării reglementărilor naționale și internaționale în domeniul transporturilor rutiere.
Practic, ISCTR are obligația de a verifica tot ce înseamnă transportatori de mărfuri și persoane. Inclusiv pe transporturile de lemn ISCTR are atribuții importante legate de cântărirea ansamblurilor de vehicule, pentru verificarea maselor maxime autorizate.



Recomandări

Dosarul privind un șofer băut care a accidentat mortal un tânăr, plimbat în Camera Preliminară un an și jumătate

Dosarul privind un șofer băut care a accidentat mortal un tânăr, plimbat în Camera Preliminară un an și jumătate
Dosarul privind un șofer băut care a accidentat mortal un tânăr, plimbat în Camera Preliminară un an și jumătate

Mandat de arestare confirmat definitiv pentru șoferul beat care circula haotic pe șoseaua de centură a Sucevei

Mandat de arestare confirmat definitiv pentru șoferul beat care circula haotic pe șoseaua de centură a Sucevei
Mandat de arestare confirmat definitiv pentru șoferul beat care circula haotic pe șoseaua de centură a Sucevei

Condamnări până la 7 ani și jumătate de închisoare pentru liderii grupării care aducea mari cantități de canabis din Spania

Condamnări până la 7 ani și jumătate de închisoare pentru liderii grupării care aducea mari cantități de canabis din Spania
Condamnări până la 7 ani și jumătate de închisoare pentru liderii grupării care aducea mari cantități de canabis din Spania