Mulți producători sau comercianți introduc pe piață produse cu denumiri care induc ideea falsă că ar fi tradiționale, a declarat șeful Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu, adăugând că nu-și amintește „ca bunica să producă vreodată parizer”.
„De foarte multe ori, din dorința de a se introduce pe piață unele produse tradiționale, producătorul sau comerciantul vine cu tot felul de idei, iar prin denumirea pe care o dă produsului respectiv încearcă să inducă la consumator ideea că acel produs este unul tradițional, ori un produs tradițional nu este acela căruia operatorul care-l produce îi spune «parizer ca la bunica». Eu nu țin minte ca bunica să producă vreodată parizer”, a declarat miercuri Cerbulescu, la Mediafax Talks about Competition.
El a arătat că dacă în România există peste 4.000 de produse tradiționale autorizate, la nivelul Uniunii Europene numărul acestora se ridică la doar 800.
Șeful ANPC a afirmat că autoritatea are în această perioadă acțiuni de control pe segmentul produselor de post sau specifice Paștelui, iar amenzile vor fi „destul de consistente”.
Referindu-se la carnea de miel, care va fi căutată în perioada Paștelui, Cerbulescu a atenționat consumatorii să fie atenți de unde fac cumpărături și dacă produsul este controlat sanitar și veterinar.
„Să fie foarte atenți și la cum se prezintă această carne pentru că ea trebuie să fie de o suprafață roșiatică, roz, și să nu fie lipicioasă”, a mai spus Cerbulescu.