Saliva în mâncare, lista neagră a clienților și „ofertele speciale” sunt câteva dintre secretele pe care fiecare persoană trebuie să le cunoască atunci când alege să cineze într-un restaurant.
Astfel, folosind informații din interiorul celor mai importante restaurante din lume, acordate de maeștri bucătari și somelieri, scriitoarea Imogen Edwards – Jones a dezvăluit secretele din spatele industriei alimentare, relatează dailymail.co.uk.
Cartea ei „Restaurant Babylon” prezintă câteva lucruri pe care orice client trebuie să le cunoască atunci când merge să cineze la restaurant.
Potrivit scriitoarei, consumatorii „neavizați” vor comanda întotdeauna ofertele speciale ale restaurantelor, neștiind că acestea reprezintă mâncarea de care bucătarii – șefi vor să scape cât mai repede.
Un alt subiect important este și cel al alegerii vinului servit. De multe ori, clienții nu vor comanda cea mai ieftină sticlă de vin din dorința de a nu părea zgârciți, mai ales dacă seara la restaurant presupune o cină romantică. Astfel, consumatorii vor comanda a doua sticlă de vin în ordinea prețului crescător, neștiind că „strategia” acestora este foarte bine cunoscută de către reprezentanții restaurantelor. Tactica patronilor este aceea de a vinde un produs de proastă calitate la prețul unui vin de foarte bună calitate.
În acest context, scriitoarea precizează că vinul din sticlele pe jumătate consumate va fi vândut a doua zi la pahar.
De asemenea, clienții trebuie să fie conștienți că orice mâncare ar comanda din meniu va conține saliva bucătarului – șef. Bucătarii folosesc o singură linguriță pentru a gusta din fiecare farfurie care urmează să fie servită, totodată, aceștia folosind saliva pentru a lipi ornamentele pe farfurie.
„Bucătarii gustă mâncarea, ornează și rearanjează ingredientele, astfel încât farfuria să arate minunat la final. Cum altfel ar putea ca acea petală de trandafir violet să rămâne intactă pe farfuria ta?”, spune Imogen Edwards-Jones.
Autoarea vorbește și despre bucuria patronilor restaurantelor atunci când clienții lor comandă pizza, supe și mâncăruri vegetariene. Astfel de mâncăruri costă foarte puțin pentru a fi preparate, dar sunt vândute la prețuri foarte mari.
Pe de altă parte, clienții nepoliticoși sau nedoriți sunt trecuți într-o „carte secretă” a restaurantului. Potrivit autoarei, multe restaurante dețin o astfel de „listă neagră”.
Nota de plată trebuie foarte bine verificată, mulți dintre angajații restaurantelor strecurând elemente care nu au fost comandate de către clienți, dar introduse pentru a crește profitul localului.
Totodată, ea precizează că este o întreagă „artă” atunci când se alocă o masă la un restaurant. Astfel, femeile frumoase și vedetele primesc întotdeauna locurile cele mai bune, în timp ce „rușii obezi și oamenii de afaceri chinezi” primesc mesele cele mai retrase din restaurant.