Toate restaurantele au secrete pe care nici un chelner nu le-ar spune clienților lor, însă cu ajutorul unei liste afli ce anume nu trebuie să comanzi într-un restaurant sau ce se întâmplă cu adevărat în spatele ușilor bucătăriilor.
Emisiunea „Good Morning America” și revista americană Reader’s Digest s-au unit pentru a dezvălui secretele pe care nici un chelner nu le-ar spune clienților lor. Citind această listă afli ce anume nu trebuie să comanzi într-un restaurant sau ce se întâmplă cu adevărat în spatele ușilor bucătăriilor.
Secretele sunt dezvăluite chiar din interior, de chelneri din restaurantele americane care admit că își înșeală cu regularitate clienții, scrie Daily Mail.
Un chelner a susținut că i-ar spune unui client vegetarian că un anumit fel de mâncare nu conține carne, indiferent dacă este sau nu adevărat, doar pentru a vinde produsul.
O chelneriță din Kansas a dezvăluit că după ora opt seara vinde numai cafea decafeinizată, pentru a nu fi nevoită să spele două cafetiere: „Aduc la masă 12 căni de cafea, iar unor clienți le spun că este cafea obișnuită, iar altora le spun că este decafeinizată. Însă toate cănile au cafea fără cafeină”.
Laptele degresat este foarte rar lapte degresat. Foarte puține restaurante, în afara celor Starbucks, folosesc lapte integral, lapte de 2 la sută grăsime, lapte degresat sau alt tip de lapte, pentru că nu este deloc practic să ai atât de multe feluri de lapte, susține un alt angajat.
Chiar și la cele mai mari restaurante există secrete. La micul dejun, în 99 la sută din cazuri omleta este făcută din pudră și nu din ouă proaspete.
Și produsele vândute copiilor sunt pe lista celor de la Reader’s Digest. O chelneriță de la un recunoscut lanț de restaurante spune: „Punem zahăr în produsele pentru copii pentru a le face mai apetisante. Serios. Punem zahăr mai mult chiar și în aluatul pentru pizza destinată copiilor”.
Unele secrete îi fac chiar și pe chelneri să fie atenți atunci când merg să mănânce în oraș. „Acum, că am lucrat într-un restaurant, nu aș cere niciodată lămâie în băutură. Toți ating lămâile. Nimeni nu le spală. Doar le curățăm, le tăiem și le aruncăm în pahare”, susține un alt angajat.
Un alt chelner a dezvăluit de ce nu trebuie să comanzi pește în zilele de duminică sau luni. „Peștele este adus la restaurant de două ori pe săptămână, deci cel mai bine ar fi să fie comandat de marți până vineri”.
Un alt secret bine păstrat este cel al meniurilor speciale. „La multe restaurante, meniul special este făcut din ceea ce trebuie vândut repede înainte să se altereze. Fiți atenți la supa zilei. Dacă are pește sau este vreun fel de gumbo (fel de mâncare cu fructe de mare, carne și legume), probabil conține produse de care vor să scape repede”, mai susține un angajat.
La unele restaurante în salate este adăugat dressing cumpărat la borcan, deși în meniu scrie că totul este făcut în bucătăria proprie.