Secretarul general al FSLI, Liviu Marian Pop, afirmă că „s-a introdus politizarea cu acte în regulă în Legea Educației” și spune că circa 3.500 de profesori ar putea intra în șomaj odată cu aplicarea legii, dacă ministrul Daniel Funeriu nu vine cu precizări privind metodologia de aplicare a acesteia
Secretarul general al FSLI, Liviu Marian Pop, a făcut aceste declarații marți, într-o conferință de presă, care a urmat primelor dezbateri din cadrul seminarului organizat la Băile Tușnad începând de marți și până joi, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Din perspectiva resursei umane, dacă nu apare un ordin de ministru care să clarifice situația colegilor noștri cu gradul I și vechime peste 25 de ani, vom asista la 6.600 de norme didactice care vor dispărea, în speță aproximativ 3.500 de colegi de-ai noștri vor intra în șomaj prin aplicarea legii, colegi cărora noi le vom asigura asistență juridică pentru a-și recupera drepturile în instanță. Dacă ministrul nu vine cu precizări clare pe marginea metodologiei de aplicare a acestei legi, pe 9 februarie vom asista la acest lucru”, a spus Pop.
Potrivit acestuia, marea problemă a Legii Educației o constituie politizarea acesteia „cu acte în regulă”.
„Pentru prima dată în ultimii 20 de ani scrie în interiorul legii că nu se poate ocupa o funcție de director de unitate școlară și de inspector școlar al minorităților decât dacă există avizul grupului parlamentar. Mai putem discuta despre un act de management depolitizat? Nu! Este aberant să mai organizezi un concurs dacă poți să ocupi o funcție de director doar dacă ai avizul grupului parlamentar. S-a introdus politizarea cu acte în regulă în Legea Educației”, a a afirmat Pop.
Secretarul general al FSLI a spus că la nivelul conducerii unităților școlare unde există minorități vor fi probleme reale.
„La nivelul conducerii unităților școlare unde există minorități vor fi probleme reale, pentru că un cadru didactic de bună credință, care are pregătire și vrea să conducă unitatea școlară, nu o va putea face decât dacă intră în partid. O politizare crasă a funcției de conducere, cu un Consiliu de Administrație unde intră și primarul și consilierul local, transformă școala într-un front politic unde în anumite comunități se va face o reglare de conturi între partide”, a spus Pop.
Referindu-se la județele în care românii sunt minoritari, cum ar fi Covasna, Harghita și parțial Mureș, Liviu Marian Pop a afirmat că, în astfel de situații speciale, finanțarea pe elev trebuie să fie făcută în aceeași măsură în care se face pentru cei aparținând minorităților naționale din România.
„Coeficientul care se aplică elevilor minoritari trebuie să se aplice și elevilor români aflați în situații în care ei sunt minoritari. Este o chestiune care necesită finanțare și dacă nu există finanțare nu se va putea face reformă”, a adăugat Pop.
La rândul său, președintele de onoare al FSLI, Aurel Cornea, a afirmat că noua Lege a Educației a provocat haos.
„În clipa de față, legea a creat un haos care s-a generalizat la nivelul întregului sistem. În loc să asistăm în fapt la reformarea sistemului de învățământ, asistăm la acest haos”, a spus Cornea.
Președintele de onorare al FSLI a spus că, în opinia sa, Legea Educației nu asigură competențe profesionale și pe meserii, adăugând că prin intermediul ei se diminuează perioada de școlarizare la nouă clase obligatorii, limitând, totodată, drepturile profesorilor și ale liderilor sindicali.
„Pentru cadrele didactice nu s-a realizat nimic prin această lege care să ducă la stabilizarea forței de muncă și motivarea ei. În ceea ce privește managementul, asistăm la o restrângere a drepturilor, pentru că profesorul, liderul de sindicat, nu mai are nici măcar dreptul de observator în Consiliul de Administrație. Noua Lege a Educației promovează politizarea excesivă, aceasta începând de la nivelul inspectoratului școlar și până la școală”, a declarat Aurel Cornea.
La seminarul de la Băile Tușnad participă aproximativ 40 de profesori, președinți și secretari generali ai filialelor FSLI din aproape toate județele țării.