Seat a obținut rezultate bune în 2007, ce amplifică șansele producătorului spaniol de a se menține pe profit și în următorii ani. Nu vor putea realiza acest lucru câtă vreme există încă destule goluri în gama de modele. Seat este descoperit în segmentele A,B și D dar în schimb este bine reprezentat la secțiunea mașini de familie respectiv monovolume (Alhambra și Altea XL). Pentru atingerea scopurilor propuse, Seat este obligată să își sporească influența în sectoarele unde deja are un portofoliu de clienți bine sedimentat dar, pe de altă parte, trebuie să devină dinamică în sectoarele unde acum este inactivă. Spaniolii lucrează la un nou autoturism, este vorba de un sedan de clasă medie care ar urma să intre în raza de acțiune a berlinelor VW Passat, Ford Mondeo și Skoda Superb.
Viitorul model va fi puntea de trecere spre noul limbaj de design, ce va păstra linia sport specifică Seat. Președintele companiei, Erich Schmitt, a anunțat că sedanul se numește Protecto, va fi asamblat la uzina Martorell (lângă Barcelona) și va debuta în 2009.
Se zvonește că „Protecto” este numele de cod al viitoarei generații Toledo.