Seat este o marcă sportivă prin excelență. Când se adaugă ingredientele necesare, modelele constructorului iberic trec de la aspectul dinamic la cel agresiv și de la stilul activ la cel impetuos. În gama Seat, versiunile cu un caracter sportiv accentuat poartă prenumele „Cupra” – cuvânt cu o puternică identitate vizuală și sonoră.
Așa cum anunțase anterior, Seat continuă tradiția începută în anul 1999 de a furniza în casa subcompactelor un automobil care să impună respect și răspundă ferm provocărilor.
Recent, producătorul a prezentat noua Ibiza Cupra, vehicul ce joacă rolul versiunii de vârf în cadrul familiei de modele Ibiza. Spre deosebire de generațiile anterioare, cu ediția sportivă am făcut cunoștință mult mai devreme decât de obicei.
Noua Ibiza Cupra este de fapt conceptul Bocanegra, rafinat și stilizat până la cel mai mic detaliu pentru a putea respecta statutul de mașină de serie. Elementele de natură sportivă ale prototipului expus în luna martie la Salonul Auto de la Geneva au fost păstrate, însă există și detalii noi care, prin prezența lor, transmit o doză suplimentară de dinamism.
Seat a operat modificări la secțiunea frontală la nivelul spoilerului și a prizelor de aer, în timp ce partea din spate se evidențiază prin evacuarea cromată – o țeavă de eșapament trapezoidală montată pe mijloc. Spoilerul spate găzduiește prize aerodinamice plasate pe capătul acestuia, doi catadioptri reflectorizanți plasați la baza spoilerului și un difuzor de aer cu un profil mai aparte. Trenul rulant este echipat cu anvelope Pirelli de 215/40 și jante de 17 inch cu spițe duble, un accesoriu nelipsit din bagajul de dotări al oricărei sportive care se respectă.
Practic, versiunea de top a modelului spaniol este construită pe baza pe noului Ibiza SportCoupe – versiunea hatchback în trei uși, căreia i s-au adus o serie de modificări de ordin aerodinamic și estetic, pentru a face față noilor cerințe dictate de puterea motorului. Sub capotă se află un motor de 1,4 litri TSI supraalimentat de o turbină și un compresor volumetric, agregat cu o configurație ușor modificată pentru a putea genera 180 de cai putere.
Propulsorul este o declinare a motorului de 1.4 litri de 170 de cai putere, și este cuplat la o transmisie automată de tip DSG cu șapte trepte. Interiorul se remarcă și el prin câteva dotări specifice sportivelor care țin la imaginea lor. Habitaclul este decorat cu scaune sport, un set de pedale perforate din aluminiu, în timp ce volanul și levierul cutiei de viteze prezintă unele modificări tipice versiunilor Cupra.
În ceea ce privește lista echipamentelor din dotarea standard, noua sportivă de top dispune de sistemul de siguranță activă ESP, patru airbaguri, sistemul de asistare la plecarea de pe loc în rampă – Hill Holder Control și pneuri cu senzori de monitorizare a presiunii.
Seat va lansa oficial noua Ibiza Cupra în cadrul Salonului Auto de la Paris.
