Seat a făcut o mișcare interesantă pe segmentul mașinilor sport. Versiunea FR a noii generații Leon vine nu doar cu un pachet nou de tehnologii și dotări mai bogate ci și cu o gamă de motoare extrem de generoasă. Practic, nici un alt model din categoria celor de performanță nu oferă atât de multe opțiuni pe parte de propulsie.
Modelul spaniol este una din puținele mașini sportive care oferă o adevărată gamă motorizări, benzină 2,0 litri de 122, 140 și 180 cai putere și turbo-diesel 2,0 litri de 150 și 184 de cai putere, care în echipare standard sunt cuplate la o cutie manuală cu 6 trepte.
Opțional, clienții pot alege transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 6 trepte.
Cel mai economic model sport promite 4,2 litri la 100 km.
Leon FR se distinge de restul gamei prin aspectul și dotările exterioare care includ jante fumurii de 17 inch sau 18 inch, oglinzile laterale argintii, terminațiile duble cromate ale eșapamentului și elementul din plastic încadrat în spoilerul spate.
În echiparea de serie, Leon FR Facelift beneficiază de 6 airbaguri, sistemul de control al stabilității, sistemul de prindere Isofix pentru scaunele spate, aer condiționat, radio CD/MP3 cu port USB, scaune sportive tapițate cu piele, și geamuri cu tentă fumurie.
Pe partea de opționale, modelul spaniol oferă conexiune Bluetooth pentru telefonul mobil, ecran digital cu browser, faruri cu xenon, lumini diurne cu LED, proiectoare de ceață, senzori pentru parcarea laterală și airbaguri pentru pasagerii din spate.
În plus față de oferta de echipare a mașinii sport, pe unele piețe, Seat propune potențialilor cumpărători pachetele „Technology” și „Technology Plus ” care pun accent pe latura practică a unor sisteme și componente tehnice prezente la interior și exterior care au darul de a imprima condusului zilnic o ținută mai plăcută și sigură.
Sistemul XDS este una din cele mai importante apariții pe modelul sportiv FR.
Acesta se comportă ca un dispozitiv de control al tracțiunii, îmbunătățind acțiunea unui diferențial cu alunecare limitată care încetinește sau oprește mașina să subvireze când aderența se pierde în viraje.