Seat pornește cu forțe proaspete în clasa compactă, după patru ani în care a reușit să seducă o clientelă formată în mare parte din tineri. Modelul León a primit o serie de modificări minore revizuit estetic, care au darul de a-l pune într-o lumină și mai favorabilă. Versiunea restilizată este deja prezentă pe majoritatea piețelor europene și se bucură de câteva noutăți tehnice și o serie de dotări mai generoase. Standard, acesta dispune de sistemul Hill Hold Control – asistență la pornirea în rampă, faruri adaptive bi-xenon, un nou sistem de climatizare, proiectoare de ceață și senzori de parcare. Ca o noutate absolută este prezența sistemului XDS, care favorizează un șofat dinamic, asigurând un plus de confort și siguranță celui aflat la volan. Dispozitivul este controlat electronic și lucrează împreună cu sistemul ESP – programul electronic al stabilități. Acesta acționează ca un diferențial autoblocant, îmbunătățind performanțele mașinii în situația în care tracțiunea se pierde prin frânarea roții cu aderență mai mică. O altă noutate care merită menționată este cutia semi-automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte disponibilă acum pe toate versiunile de motorizare, mai puțin unitatea 1.8 TSI de 160 de cai putere cuplată la o cutie DSG cu 7 trepte. Propulsia include nu mai puțin de 10 unități, din care 5 pe benzină și 5 diesel. Motorizarea de top în gama benzinarelor va fi unitatea 1.8 TSI de 160 cai putere, iar în gama versiunilor turbodiesel se detașează unitatea de 2,0 litri ce produce 170 de cai putere. Schimbările aplicate la exterior sunt destul de subtile și au vizat spoilerele, grila și emblema Seat (acum de dimensiuni mai mici), blocurile optice față, iar oglinzile retrovizoare au un design nou. Interiorul vine cu echipări mai bogate completate de câteva modificări aduse consolei centrale, instrumentarului de bord. León Facelift se evidențiază la capitolul siguranță activă, unde în echiparea standard dispune de o pleiadă de sisteme precum: ABS, TCS (sistemul de control al tracțiunii), ESP și EBA (asistența la frânarea de urgență). Deși suspensiile sunt aceleași ca și până acum, Seat susține că gradul de confort al pasagerilor este mai ridicat grație noilor amortizoare și bare stabilizatoare. León Facelift vine cu prețuri ușor crescute față de modelul precedent, costurile de achiziție variind de la o țară la alta. În Spania, acesta are un preț de pornire de 13.400 de euro, în timp ce în Germania poate fi achiziționat contra sumei de 14.990 de euro.
Seat León Facelift
Motorizări: 10
Versiune intrare: 1.4 TSI – 86 CP
Versiune de vârf: 2.0 TDI – 170 CP
Transmisie: MT6, AT7
Echipare: senzori parcare, faruri bi-xenon, asistență la pornirea în rampă
Pachet siguranță: ABS, TCS, ESP și EBA
Preț de pornire: 13.400 euro
Debut european: august 2009