Seat a ieșit acum cinci ani de pe segmentul celor mai mici mașini de oraș. Detașarea de segmentul A s-a făcut după două decenii de experiență cu două modele diferite, Marbella și Arosa, ultimul scos din producție în anul 2005, datorită cererilor foarte slabe. Este cunoscut faptul că Volkswagen a dat undă verde pentru producția a trei noi vehicule de clasă mică, iar Seat urmează să profite din plin de noua platformă comună din care vor ”răsări” trei citadine.
Mai multe surse din interior sugerează faptul că producătorul iberic intenționează să lanseze noul minicar sub denumirea Arosa, un model mai vechi fabricat până în 2005. Acesta are foarte mari șanse să renască peste numai doi ani. Deoarece o titulatură nouă poate fi de cele mai multe ori un dezavantaj, Seat mizează și pe vechea denumire, în principal datorită „rezonanței” sale în piața auto.
Aceleași surse mai afirmă că majoritatea oficialilor cu putere de decizie, susțin revenirea modelului Arosa și prin prisma imaginii create de prima generație, care a cucerit peste 300.000 de clienți numai în Spania.
Seat Arosa a fost lansat în 1997, pe o platformă comună cu Volkswagen Lupo. Producția a încetat opt ani mai târziu.
Noua generație are foarte mari șanse să ajungă pe piață în 2011, spun mai multe surse din interior, ca o alternativă pentru Citroen C1 și Fiat Panda. La fel ca și în trecut, citadina Seat va fi oferită doar în versiunea de hatchback în trei uși și va afișa un design convențional.
Cu o lungime de aproximativ 3,50 metri, viitorul Arosa promite să găzduiască în condiții optime patru persoane în habitaclu. Gama de motorizări cu 3 cilindri, împrumutată de la omologul Volkswagen Up!, va aduce în atenție două unități pe benzină și una diesel de 1.2 litri.