Seat este unul din primii beneficiari ai noii generații de motoare diesel dezvoltate de grupul VAG. Dacă la început doar tehnologia de injecție directă common-rail era factorul cheie la baza tuturor propulsoarelor fabricate astăzi sub acronimul TDI, termenul „downsizing” devine un al doilea element care definește unitățile pe motorină. Astfel, tradiționalul 1.9 TDI începe să devină istorie, locul acestuia fiind luat de noul propulsor 1.6 TDI CR (common-rail).
Eliminată și din gama noului Golf, linia de agregate 1.9 TDI este înlocuită cu motoare mai eficiente care pot îndeplini cu ușurință cerințele actuale și viitoare în materie de poluare, acesta fiind și principalul motiv pentru care producătorul renunță la ele.
Seat ne anunță că noua unitate diesel de 1,6 litri va fi introdusă din luna iunie pe ambele versiuni de caroserie ale modelului de clasă mică Ibiza. Este pentru prima dată când fabricantul iberic oferă un propulsor turbodiesel cu tehnologie common-rail, avantajele acesteia fiind un raport mai bun perfomanțe-consum, nivel de zgomot și emisii mult diminuate, comparativ cu versiunile echipate cu injecție pompă-duză.
Motorul 1.6 TDI CR dezvoltă 90 de cai putere și un cuplu maxim de 230 Nm disponibil pe o plaja 1.500 – 2.500 rpm. Noul motor înlocuiește unitatea 1.9 TDI de 90 de cai putere, și promite un consum mixt de 4,2 litri litri/100 km. Emisiile coboară la un nivel aproape similar versiunilor ecologice, cantitatea de dioxid de carbon eșapată fiind de 109 g/km.
Turbodieselul, ce respectă norma Euro 5 – obligatorie din 2010, este cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte și dispune de un filtru de particule DPF. Apariția noului propulsor pe Seat Ibiza nu implică modificări în ceea ce privește lista de dotări standard și opționale.