Seat începe să pună un accent mai mare pe propulsoarele economice. Forțat și de standardele de poluare din ce în ce mai severe dar pe altă parte încurajat de bonusul ecologic, fabricantul spaniol își extinde oferta cu un al patrulea motor cu un consum redus.
Unitatea pe benzină de 1,2 litri, cu injecție multipunct, este introdusă și pe Ibiza SC (SportCoupe), versiunea hatchback în trei uși a modelului clasa mică Ibiza. Motorul, ce îndeplinește normele Euro 5, dezvoltă doar 60 de cai putere și este cuplat la o transmisie manuală cu cinci trepte. Cuplul maxim generat se ridică la 108 Nm și este disponibil la 3.000 de rotații. Configurația motorului, cu cei trei cilindri și 12 valve, nu permite performanțe dinamice strălucite, punctul forte fiind consumul redus de carburant. Seat Ibiza SC se mulțumește cu 5,5 litri la 100 de kilometri și emite o cantitate de dioxid de carbon de 128 g/km. Aceste rezultate permit unității de 1,2 litri și 60 de cai putere să ocupe primul loc în gama benzinarelor (70, 85, 105 cai putere) din punct de vedere al eficienței. Raportat la propulsoarele diesel (80, 90 și 105 cai putere) care pot echipa același model Ibiza SC, noul motor de 1,2 litri se poziționează sub acestea.
Ca dotări standard, modelul primește patru airbaguri – toate pentru pasagerii din față, scaun auto cu sistem ISOFIX și indicator pentru presiunea din pneuri. La acestea se adaugă geamuri electrice, jante din oțel de 14 inch, și anvelope cu dimensiunile 175/70 R 14. Pe lista de opționale apar aerul condiționat, un set de finisaje metalice vopsite și un sistem audio cu CD Player și patru difuzoare. Modelul cu motorul 1.2 MPI constituie versiunea de deschidere în gama Ibiza SC și are un preț de bază fixat la 10.990 de euro.