Seat se întoarce după opt ani de absență în clasa mică a mașinilor de familie. Cu noul Ibiza Sport Tourer, flexibilitatea și confortul unei versiuni break se îmbină cu linia sportivă specifică brandului spaniol. Lansarea oficială a avut loc la Salonul Auto de la Geneva, modelul fiind singura noutate marcantă în rândul mașinilor de serie la standul Seat. După hatchback, noul Sport Tourer (ST) este a doua variantă de caroserie oferită pe Ibiza. Din punct de vedere estetic, diferențele dintre cele două modele țin doar de natura constructivă a fiecăruia, elementele de stil fiind identice. De asemenea, interiorul nu aduce nimic deosebit, cu excepția portbagajului, mult mai spațios. Derivat din conceptul IBZ, prezentat în toamna anului trecut la Frankfurt, noul Ibiza Sport Tourer va rivaliza cu Peugeot 207 SW, Renault Clio Estate și Skoda Fabia Combi.
Dimensiuni/Portbagaj
Noul model Ibiza ST măsoară 4,23 metri lungime și este cu 18 centimetri mai lung decât versiunea hatchback. Datorită acestui fapt, compartimentul pentru bagaje devine mai amplu, oferind 430 litri în standard, cu 138 litri mai mult decât varianta hatchback în 5 uși. Spațiul poate crește atunci când bancheta se pliază, volumul total depășind 900 de litri.
Motorizări
Propulsia este formată din trei unități regăsite pe Ibiza și Ibiza SC. La momentul lansării vor fi disponibile doar unitatea pe benzină 1,2 TSI de 105 cai putere și motorul diesel 1,2 TDI de 75 de cai putere. Pe parcurs, Seat va introduce și alte motorizări de litraj mai mare, dar cu puteri cuprinse între 80 și 105 cai putere.
Nivel echipare
Trei linii de echipare întră în oferta micului model de familie. Viitorii clienți vor putea opta pentru dotările disponibile pe nivelele de echipare Reference, Style și Sport. Opțional mașina poate fi dotată cu o cutie automată cu dublu ambreiaj cu 6 trepte, Ibiza ST fiind singurul automobil din clasă mică ce beneficiază de o astfel de transmisie.