Seat ne arată cum putem folosi resursele existente într-un mod rațional. Prin linia de modele Ecomotive, spaniolii oferă un exemplu elocvent în ceea ce privește nivelul cel mai mic de consum și emisii de noxe. Grupului de vehicule ecologice i se alătură acum un nou membru Ibiza Ecomotive, după ce anterior Leon și Alhambra au primit câte o astfel de versiune. Clienții care doresc să uite de drumurile repetate la pompele stațiilor de alimentare sau voiaje des întrerupte din același motiv, vehiculul iberic este una dintre opțiuni. Disponibil atât în versiunea de caroserie în trei uși – Sportcoupe, cât și în cea cu cinci uși, modelul ecologic este pus în mișcare de un propulsor TDI de 1.4 litri ce produce 80 de cai putere – același care figurează și pe Volkswagen BlueMotion. Reducerea consumului de carburant și implicit a emisiilor de dioxid de carbon a fost posibilă grație unor modificări deja clasice în rândul automobilelor „verzi”. S-au impus noi reglaje ale motorului, transmisia are trepte mai lungi, iar masa mașinii a scăzut. Pentru ca versiunea de față să fie ușurată de povara unor kilograme în plus, pe lângă faptul că șasiul și caroseria sunt mai ușoare, Seat a renunțat la roata de rezervă și la cricul mecanic.
O altă măsură ce s-a impus pentru atingerea performanțelor de consum dorite a fost îmbunătățirea coeficientului aerodinamic. Spaniolii au renunțat la grilă, pe care au acoperit-o în întregime, răcirea motorului făcându-se doar prin priza de aer centrală de forma unui trapez. Pentru ca rețeta să fie completă, anvelopele au fost schimbate cu cauciucuri cu rezistență redusă la înaintare și cu dimensiuni ceva mai mici. Dacă modelul comun Ibiza folosește pneuri de 185/60 R15, versiunea ecologică rulează pe anvelope de 175/70 R14. Toate modificările aduse noului Ibiza Ecomotive au condus la stabilirea unui prag al emisiilor de numai 99 g/km de dioxid de carbon.
Pentru a micșora cantitatea de particule generate prin arderea motorinei, Ibiza Ecomotive a primit în dotare un filtru de particule (DPF). Modelul ecologic va debuta oficial în octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Clienții vor putea comanda mașina economică din decembrie, urmând ca primele exemplare să ajungă la dealeri în primul trimestru al anului viitor.
