Seat Ibiza Cupra, uzina de adrenalină în clasa B



Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009

Seat poate accentua spiritul sportiv prin simpla pronunție a unui cuvânt. Sigur, nu doar verbal, ci și faptic, versiunile Cupra sunt cele mai tari. Din gamă! Tehnic vorbind, sunt modelate atât cât să creeze elementul surpriză la adresa adversarilor săi în clasa subcompactelor.
Cu prilejul Salonului Auto de la Paris, spaniolii au prezentat în premieră absolută noua Ibiza Cupra, versiunea de vârf în cadrul familiei de modele Ibiza. Spre deosebire de generațiile anterioare, cu ediția sportivă am făcut cunoștință mult mai devreme decât de obicei.
Noua Ibiza Cupra este de fapt conceptul Bocanegra, rafinat și stilizat până la cel maimic detaliu pentru a putea respecta statutul de mașină de serie. Elementele de natură sportivă ale prototipului expus în luna martie la Salonul Auto de la Geneva au fost păstrate, însă există și detalii noi care prin prezența lor transmit o doză suplimentară de dinamism.
Seat a operat modificări la secțiunea frontală a nivelul spoilerului și a prizelor de aer, în timp ce partea din spate se evidențiază prin evacuarea cromată – o țeavă de eșapament trapezoidală montată pe mijloc. Spoilerul spate găzduiește prize aerodinamice plasate pe capătul acestuia, doi catadioptri reflectorizanți plasați la baza spoilerului și un difuzor de aer cu un profil mai aparte.
Trenul rulant este echipat cu anvelope Pirelli de 215/40 și jante de 17 inch cu spițe duble, un accesoriu nelipsit din bagajul de dotări al oricărei sportive care se respectă.
Practic, versiunea de top a modelului spaniol este construită pe baza pe noului Ibiza SportCoupe – versiunea hacthcback în trei uși, căreia i s-au adus o serie de modificări de ordin aerodinamic și estetic pentru a face față noilor cerințe dicatate de puterea motorului.
Sub capotă se află un motor de 1.4 litri TSI supraalimentat de o turbină și un compresor volumetric, agregat cu o configurație ușor modificată pentru a putea genera 180 de cai putere. Propulsorul este cuplat la o transmisie automată de tip DSG cu șapte trepte.
Atinge o viteză maximă de 225 km/h și accelerează de la 0 a 100 km/h în 7,5 secunde. Consumul mediu este de doar 6,7 l/100 km (date preliminare care încă nu au fost omologate).
Interiorul se remarcă și el prin câteva dotări specifice sportivelor care țin la imaginea lor. Habitaclul este decorat cu scaune sport, un set de pedale perforate din aluminiu, în timp ce volanul și levierul cutiei de viteze prezintă unele modificări tipice versiunilor Cupra. În ceea ce privește lista echipamentelor din dotarea standard, noua sportivă de top dispune de sistemul de siguranță activă ESP, patru airbaguri, sistemul de asistare la plecarea de pe loc în rampă – Hill Holder Control și senzori de monitorizare a presiunii în pneuri.


Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009
Seat Ibiza Cupra 2009