Seat Ibiza 1.6 TDI promite un consum de 4,2 litri/100 km



Seat Ibiza
Seat Ibiza

Seat este unul din primii beneficiari ai noii generații de motoare diesel dezvoltate de grupul Volkswagen. Dacă la început doar tehnologia de injecție directă era factorul cheie ce a stat la baza tuturor propulsoarelor fabricate până astăzi sub acronimul TDI, termenul „downsizing” (scăderea cilindreei) devine un al doilea element care definește unitățile pe motorină. Astfel tradiționalul 1.9 TDI devine istorie, locul acestuia fiind luat de noul propulsor 1.6 TDI CR (common-rail). Eliminată și din gama noului Golf, linia de agregate 1.9 TDI este înlocuită treptat cu motoare mai eficiente care pot îndeplini cu ușurință cerințele actuale și viitoare în materie de poluare, acesta fiind și principalul motiv pentru care producătorul renunță la ele.
Seat anunță că noua unitate diesel de 1,6 litri poate fi regăsită pe ambele versiuni de caroserie ale modelului de clasă mică Ibiza. Motorul 1.6 TDI CR dezvoltă 90 de cai putere Și un cuplu maxim de 230 Nm disponibil pe o plaja 1.500 – 2.500 rpm.
Este pentru prima dată când fabricantul iberic oferă un propulsor turbodiesel cu tehnologie common-rail, avantajele acesteia fiind un raport mai bun performanțe-consum, nivel de zgomot și emisii mult diminuate, comparativ cu versiunile echipate cu injecție pompă-duză. Noul motor înlocuiește unitatea 1.9 TDI de 90 de cai putere, consumul mixt declarat de producător fiind de 4,2 litri litri/100 km.
Emisiile coboară la un nivel aproape similar versiunilor ecologice, cantitatea de dioxid de carbon emanată fiind de 109 g/km. Turbodieselul este cuplat la o cutie manuală cu cinci trepte și dispune de filtru de particule. Apariția noului propulsor pe Seat Ibiza nu implică modificări în ceea ce privește lista de dotări standard și opționale.


Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza