Seat Arosa își face încălzirea



Seat Arosa
Seat Arosa

Seat a ieșit acum patru ani de pe segmentul celor mai mici mașini de oraș. Detașarea de segmentul A s-a făcut după două decenii de experiență cu două modele diferite Marbella și Arosa, ultimul scos din producție în anul 2005 datorită cererilor foarte slabe.
Este cunoscut faptul că Volkswagen a dat undă verde pentru producția a trei noi vehicule de clasă mică incluse în proiectul „NSF” – New Small Family, iar Seat urmează să profite din plin de platforma comună de care va beneficia inclusiv noua sa citadină. Mai multe surse din interior sugerează faptul că producătorul iberic intenționează să repună în drepturi modelul Arosa la care s-a renunțat în 2005. Acesta are foarte mari șanse să renască peste numai doi ani.
Deoarece o titulatură nouă nu avantajează de cele mai multe ori un model nou, Seat poate alege vechea denumire în principal datorită „rezonanței” sale în piața auto. Aceleași surse mai afirmă că majoritatea oficialilor cu putere de decizie, susțin revenirea modelului Arosa și prin prisma imaginii create de prima generație care a cucerit peste 300.000 de clienți numai în Spania. Noua generație va fi comercializată din 2011 și se dorește o alternativă la adresa Citroen C1 și Fiat Panda. La fel ca și în trecut citadina Seat va fi oferită doar în versiunea de hatchback în 3 uși și va afișa un design convențional.
Cu o lungime de 3,45 metri viitorul Arosa promite să găzduiască în condiții optime patru persoane în habitaclu. Gama de motorizări cu 3 cilindri, împrumutată de la omologul Volkswagen Up!, va aduce în atenție două unități pe benzină și una diesel de 1.2 litri.
Lansat în 1997 Seat Arosa utiliza o platformă comună cu Volkswagen Lupo. Producția a încetat în anul 2005.
Dacă vechiul model a fost asamblat în Spania la Martorell, noua generație va fi fabricată la uzina Volkswagen din Bratislava.