Seat a dezvăluit intențiile sale de viitor. Știind prea bine că nu va scăpa de ochiul vigilent al presei, producătorul spaniol a scos din sertare dosarul secret cu programul de extindere al gamei de automobile pe următorii doi ani.
Seat va lansa un număr de 17 noi modele, care ar urma să ridice volumul în anul 2018 vânzărilor la 800.000 de unități, dublu față de performanțele realizate în momentul de față. Produsele vizate de constructorul iberic vor reprezenta noi generații dar și versiuni restilizate.
Calendarul lansărilor indică intrarea pe piață a primului SUV sub emblema Seat, vehicul care în interiorul companiei este cunoscut ca proiectul SE 356. Modelul va debuta în anul 2010, însă o data precisă nu a fost fixată, fapt ce arată că inginerii spanioli încă nu s-au ocupat cu dezvoltarea noului SUV.
Seat consideră că acest automobil va constitui una din principalele atracții pentru viitorii clienți și totodată unul din cele trei modele de volum alături de proaspăta generație Ibiza și viitorul minicar derivat din Volkswagen Up!
Nu au fost furnizate nici un fel de detalii tehnice sau de ordin estetic.
Seat nu pomenește nici numele acestui SUV, însă un lucru este clar: conceptul Tribu prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt va deveni realitate!
Având dimensiuni ceva mai reduse decât Tiguan, model de la care ar putea prelua platforma tehnică, conceptul Tribu este un SUV ce se pretează activităților urbane. Echipat cu doar două uși și o gardă la sol destul de mare, stilizat altfel decât te-ai fi așteptat de la o marcă sportivă, Tribu va juca, pe segmentul subcompact, aceeași carte cu Skoda Yeti – vehicul disponibil de anul viitor în întreaga Europă.
Fiind primul automobil modelat de Luc Donckerwolke, fostul designer Lamborghini, viitorul SUV va face notă discordantă în cadrul gamei Seat datorită liniilor drepte și a unghiurilor ascuțite ale exteriorului, estetica fiind îndreptată spre stilul clasic promovat și astăzi de mărcile americane.
Conceptul Tribu beneficiază de trei funcții care ar putea fi întâlnite și la modelul de serie: Urban, Sport si Freerun, trei moduri de rulare diferită cu acțiune directă asupra comportamentului suspensiilor și motorului în așa fel încât să fie favorizate economia de carburant, performanța sau abilitățile în teren accidentat.
Seat susține că primul lor SUV se adresează persoanelor moderne care trăiesc viața cu aceeași intensitate acasă, în mijlocul agitație urbane sau în natură.