De mai bine de o săptămână diverse publicații din Suedia, Marea Britanie și Germania susțin la unison că Ford ar purta tratative cu BMW pentru o posibilă vânzare a diviziei de autovehicule Volvo. Motivele pentru care concernul american ar vinde brand-ul scandinav ar fi două. Primul ar fi lipsa de resurse financiare pentru demararea unor proiecte deja blocate la Volvo (proiectul XC 60 este cel mai viu exemplu) și al doilea faptul că cifra de vânzări este mult sub așteptările șefilor de la Ford. În ciuda oricăror speculații și afirmații mai mult sau mai puțin verificate de presa europeană, un purtător de cuvânt din cadrul Ford a negat existența unor negocieri între compania americană și grupul auto BMW.
Mai mult decât atât acesta a ținut să afirme că Ford nu poartă discuții pe această temă cu niciun producător, eliminând astfel și zvonul cum că Renault-Nissan ar fi pe lista potențialilor cumpărători interesați de preluarea mărcii suedeze. O altă declarație la cald a venit din partea președintelui Volvo, Fredrik Arp, care a spus că în martie Ford avea anumite nemulțumiri la adresa companiei scandinave dar niciodată nu a intrat în discuție scoaterea sa la vânzare. Ar fi anormal ca Volvo să fie vândut chiar în momentul în care producătorul suedez a realizat cel mai mare profit operațional din ultimii ani. Conform analiștilor Ford ar putea obține 9 miliarde de dolari din vânzarea diviziei PAG ( Premier Auto Group) din care fac parte Volvo și Jaguar (și Aston Martin era inclus aici până a fi vândut către Prodrive). Cu acești bani s-ar acoperi 80% din pierderile generate de uriașa criză cu care se confruntă Ford încă de anul trecut.
