Reducerea poluării atmosferei este una din principalele teme de lucru pentru toți constructorii din industria auto. Consiliul European a înaintat o propunere ca în anul 2012 toți producătorii să se alinieze la un standard în privința cantității emise de dioxid de carbon care să nu depășească 130g/km. Este un nivel greu de atins mai ales pentru mașinile cu mulți cai putere gen Brabus, Porsche sau Ferrari. Italienii s-au dovedit cei mai conștiincioși numai așa se explică păstrarea plafonului performanțelor pentru 599 GTB cu un nivel scăzut al emisiilor al noxe. Însă ceea ce s-a realizat nu este de ajuns, tocmai de aceea Ferrari caută să îmbine tehnologia modernă cu cerințele tot mai exigente cu privire la protejarea mediului. Directorul tehnic de la Ferrari, inginerul Amadeo Felisa, a explicat că
reducerea gradului de poluare a fost una din prioritățile anului 2006 în dezvoltarea proiectului 599 GTB. „Inginerii au fost nevoiți să găsească un echilibru între performanțele de top și scăderea emisiilor poluante” susține Felisa.
Directorul tehnic de la Ferrari crede că actuala tehnologie nu permite atingerea noului standard de 130g/km. Însă producătorul italian ar putea apela la inginerii din Formula 1 pentru a veni cu soluții viabile care să nu afecteze dinamica motoarelor și performanțele acestora însă să respecte gradul de poluare maxim admis în Uniunea Europeană. Ferrari nu exclude varianta de a folosi pe viitor tehnologii pentru alimentarea alternativă dar potrivit directorului departamentului de dezvoltare, Massimo Fumarola, constructorul din Maranello nu va renunța niciodată la principiile Ferrari pentru ca mașinile lor să fie mai puțin poluante. „Nu vom construi niciodată un model dintr-o clasă inferioară, mai ecologic și cu un nivel redus al performanței, motoare diesel sau pe biocombustibili” mai afirmă Fumarola. Trei dintre cele mai agreate opțiuni sunt folosirea propulsiei hibride, tehnologia injecției directe fie inovativul sistem de regenerare a energiei colectate pe perioada frânării.
