Școala Gimnazială Cacica, alături de alte trei țări într-un proiect educativ



Proiect educativ, la Cacica
Proiect educativ, la Cacica

În perioada 1.09.2019-31.08.2022, la Școala Gimnazială Cacica s-a derulat un proiect de parteneriat strategic în domeniul educație școlară „Work is success, time is money; return to the roots / Munca înseamnă succes, timpul înseamnă bani, întoarcere la rădăcini”.
Școala coordonatoare a fost dinPolonia- Szkoła Podstawowa im. Konstytucji 3 Majaw Śmiglu, iar școlile partenere au fost din Lituania- Vilniaus r. Maišiagaloskun. Juzefo Obrembskio gimnazijași Vilniaus šv. Jono Pauliaus II gimnazija , Franța- Collège Pierre et Marie Curie și din România – Școala Gimnazială Cacica.
Au fost realizate trei mobilități virtuale în Lituania, Franța și România și o mobilitate fizică în Polonia (Smigiel).
Scopul principal al proiectului a fost schimbarea modului de gândire și, în consecință, schimbarea modului de viață al tinerilor, permițându-le să obțină succesul datorită propriei lor munci.
Tinerii din ziua de azi sunt înconjurați de o viziune a unei vieți ușoare și plăcute și există o scădere a valorilor tradiționale în rândul generației tinere și, din păcate, o lipsă de credință în posibilitățile lor proprii. În plus – programele școlare supraîncărcate cu cunoștințe teoretice nu indică o relație între succesul vieții și munca proprie. În acest proiect, tinerii au „redescoperit” valorile vechi, dar universale și de neînlocuit care duc la succes: perseverența și persistența în acțiune, onestitatea, ambiția și dorința constantă de a-și îmbunătăți caracterul.
Pentru a cunoaște și disemina aceste valori din viața unor oameni adevărați de succes și/sau fericiți și împliniți, elevii din cele 5 școli partenere au realizat „Ghidul unui om de succes/ om fericit”, pentru fiecare țară și apoi un ghid internațional.
În acest scop, au fost selectate 9 persoane din localitățile / regiunile lor pentru a fi intervievate, câte trei persoane din trei generații de vârste diferite cu succes în mediul lor local, oameni care pur și simplu au o viață împlinită și fericită. Trei persoane au fost reprezentative pentru succesul financiar – în dimensiunea locală, trei au fost reprezentanți ai omului fericit, dar nu neapărat bogat (care pur și simplu se consideră oameni împliniți) și trei care traversează o perioadă nefastă.
Ghidul fiecărei țări conține fragmente din declarațiile acestor persoane și o colecție de sfaturi practice și trucuri pentru viitorii oameni de succes.
Deși pandemia a dus la transformarea mobilităților fizice în mobilități virtuale și a răpit din bucuria comunicării directe, elevii au reușit să-și compare ghidurile țărilor de proveniență și au dezvoltat un „Ghid pentru oameni fericiți / împliniți” comun.
Trei elevi de la Școala Gimnazială Cacica – Dranca Antonio Denis, Andronic Maria Teodora și Croitoriu Jasmine Ioana și patru profesori din echipa de proiect – director prof. Ucrainerț Crețu Maria Natalia, prof. Cîmpan Nicoleta Oana, prof. Andronic Gheorghe Nelu, prof. Ostrovschi Chahula Maria au prezentat ghidul realizat în ședința Consiliului local al Comunei Cacica.
Ghidul va fi folosit la orele de Consiliere și dezvoltare personală, în activități extrașcolare, în activități din „Școala altfel“ și „Școala de vară“ și în proiectul „Absolvenți de ieri, personalități de azi”.
Coordonator proiect România, prof. Cîmpan Nicoleta Oana


Proiect educativ, la Cacica
Proiect educativ, la Cacica
Proiect educativ, la Cacica
Proiect educativ, la Cacica
Proiect educativ, la Cacica
Proiect educativ, la Cacica


Recomandări

Cinci colegii, o școală gimnazială și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava au primit statutul de „Școală europeană”

Cinci colegii, o școală gimnazială și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava au primit statutul de „Școală europeană”
Cinci colegii, o școală gimnazială și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava au primit statutul de „Școală europeană”

Cinci colegii, o școală gimnazială și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava au primit statutul de „Școală europeană”

Cinci colegii, o școală gimnazială și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava au primit statutul de „Școală europeană”
Cinci colegii, o școală gimnazială și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava au primit statutul de „Școală europeană”