La Fălticeni

Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”



Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”

Vineri, 19 mai, la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” din Fălticeni s-a desfășurat activitatea de evaluare colegială din cadrul proiectului Erasmus+ „European Quality Assurance in Vocational Education and Training”, a cărui beneficiar este Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT).
Proiectul își propune îmbunătățirea calității educație și formării profesionale în învățământul profesional tehnic printr-un schimb de bune practici și activități de autoevaluare și evaluare colegială între școli, în cadrul rețelelor parteneriale.
Așa cum am aflat de la prof. Claudia Suseanu, coordonatoarea rețelei parteneriale nr. 7, în cadrul proiectului este implementată metodologia de organizare și desfășurare a evaluărilor colegiale (de tip peer review) în rețelele parteneriale, dezvoltată în cadrul proiectului, iar două cadre didactice din fiecare școală din rețea au participat la cursul de formare „Autoevaluare și evaluare colegială”, precum și la sesiuni naționale de informare organizate de către CNDIPT în cadrul proiectului. Activitățile organizate de Colegiul „Mihai Băcescu” au fost coordonate de directorul adjunct Țuca Mariana Silvia și profesoara Claudia Suseanu.
În cadrul proiectului au fost create la nivel național 10 rețele parteneriale, grupate pe domenii de activitate: 1. Agricultură, 2. Chimie industrială, protecția mediului și industrie alimentară, 3. Comerț, 4. Economic, 5. Electric și electromecanică, 6. Electronică, Automatizări, Telecomunicații, 7. Industrie Textilă și Pielărie, 8. Mecanică, 9. Turism, 10. Silvicultură și fabricarea produselor din lemn.
Colegiul Tehnic “Mihai Băcescu” a fost selectat ca „Centru de resursă” pe domeniul industrie textilă – pielărie, la nivel național, având 5 școli partenere în rețeaua partenerială nr. 7 – Industrie textilă și pielărie: Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad, Liceul Teoretic „Emil Racoviță” Baia Mare, Colegiul Tehnic „Maria Baiulescu” Brașov, Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” București și Liceul Tehnologic „Valeriu Braniște” Lugoj.
Activități de motivare a elevilor pentru dezvoltare profesională
La activitățile care au avut loc vineri, 19 mai, au participat reprezentanți din toate școlile membre în Rețeaua partenerială nr. 7 – Industrie textilă și pielărie, iar din parea școlii organizatoare – echipa managerială (director prof. dr. Radion Palaghia, director adjunct Maleș Lucian, director adjunct prof. dr. Țuca Mariana Silvia), echipa de implementare a proiectului (prof. Suseanu Claudia – coordonator Rețeaua 7, prof. dr. Țuca Mariana Silvia, prof. Chirilă Silvia – membri în echipa de proiect), profesor psiholog Tudorița Ungureanu, responsabil CEAC prof. Elena Savu, prof. Trușcan Simona – membru CEAC, profesor documentarist Boicu Mattyllena, membrii catedrei de industrie textilă de la nivelul școlii, cadre didactice din aria curriculară tehnologii, elevi.
Întâlnirea a fost un bun prilej atât de evaluare colegială a școlii gazdă, cât și de împărtășire a bunelor practici în ceea ce privește consilierea și orientarea profesională a elevilor din anii terminali, dar și privind îmbunătățirea activităților de motivare a elevilor pentru dezvoltare profesională și personală.
Prezentările au fost urmate de discuții cu echipa managerială a școlii, cu elevi și cadre didactice, vizitarea școlii și de un scurt spectacol susținut de elevi talentați ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu”.
Claudia Suseanu ne-a declarat: „Evaluarea colegială oferă oportunități de implicare într-un dialog profesional extins cu alți colegi, pentru a împărtăși bunele practici și a sprijini realizarea planului de îmbunătățire a calității de la nivelul organizației gazdă, respectă principiile calității și modelul european de evaluare colegială, este axată pe îmbunătățire, sprijină procesul de autoevaluare, este prilej de învățare reciprocă și de diseminare a bunelor practice.
Prin acest proiect, util și eficient pentru toți, inițiat și coordonat de CNDIPT, am avut oportunitatea de a lucra împreună, profesori din diferite colțuri ale țării, pentru a rezolva probleme comune, pentru a răspunde provocărilor actuale economice și sociale, pentru a avea certitudinea unui învățământ de calitate și pentru a fi, în egală măsură, o poartă deschisă către viitor pentru tinerii care decid să calce pragul școlilor din care facem parte și să rămână antrenați în activitățile noastre timp de 4 ani, asigurând un parteneriat durabil pentru calitate”.


Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”
Schimb de bune practici și activități de autoevaluare în învățământul profesional tehnic, la Colegiul „Mihai Băcescu”


Recomandări

Școala de vară „George Tofan” Suceava – ateliere, studiu interactiv și activități de formare pentru profesori

Școala de vară „George Tofan” Suceava – ateliere, studiu interactiv și activități de formare pentru profesori
Școala de vară „George Tofan” Suceava – ateliere, studiu interactiv și activități de formare pentru profesori

Cinci colegii, o școală gimnazială și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava au primit statutul de „Școală europeană”

Cinci colegii, o școală gimnazială și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava au primit statutul de „Școală europeană”
Cinci colegii, o școală gimnazială și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava au primit statutul de „Școală europeană”